Discovery ma ponad 15 mln subskrybentów w streamingu. W górę przychody nadawcy
W pierwszym kwartale br. liczba płacących użytkowników usług sVoD koncernu Discovery przekroczyła globalnie 15 milionów. Łączne przychody nadawcy wyniosły 2,792 mld dolarów, co oznacza wzrost o 4 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem.
Jak wynika z nowego raportu finansowego koncernu medialnego Discovery, w pierwszym kwartale br. odnotował 140 mln dolarów zysku, co oznacza spadek o 63 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Zysk na akcję wyniósł 0,21 dol. Łączne przychody wyniosły 2,792 mld dolarów, o 4 proc. więcej w porównaniu z poprzednim kwartałem lub o 3 proc, bez uwzględnienia różnic w kursach walut.
Wolne przepływy pieniężne Discovery w raportowanym okresie wyniosły 179 mln dolarów, co oznacza spadek o 22 proc. rok do roku.
Przychody z reklam w USA spadły o 4 proc. do 980 mln dol., a przychody z dystrybucji wzrosły o 12 proc. do 796 mln dol. Międzynarodowe przychody z reklamy wzrosły o 16 proc. rok do roku, do 435 mln dolarów.
Ponad 15 mln abonentów sVoD Discovery
Discovery miało na koniec pierwszych trzech miesięcy tego roku 15 milionów subskrybentów swoich usług SVoD, na czele z nowym serwisem streamingowym Discovery+. Usługa ta na koniec marca miała na świecie 13 mln użytkowników.
Globalny CEO Discovery, David Zaslav, przekazał inwestorom, że "globalny rozwój Discovery+ rozpoczął się fantastycznie pod każdym względem". - Kluczowe wskaźniki, w tym przyrost abonentów, zaangażowanie klientów i ich utrzymanie, przekraczają nasze oczekiwania i wykazują tempo wzrostowe w drugim kwartale - skomentował Zaslav.
Cel koncernu na koniec drugiego kwartału oku to ponad 16 mln użytkowników sVoD.
W pierwszym kwartale roku serwis discovery+ ruszył na Comcast Xfinity i Amazon Prime Video w USA i na telewizorach Samsung Smart TV i urządzeniach Amazon Fire TV w Wielkiej Brytanii i Irlandii. W omawianym okresie, Discovery zajęło pierwsze miejsce wśród najchętniej oglądanych kanałów płatnej telewizji w Stanach Zjednoczonych w kluczowych grupach demograficznych.
- W dalszym ciągu rozszerzamy zasięg Discovery+, wprowadzając usługę ostatnio na Comcast Xfinity i Amazon Prime Video. Jednocześnie, nadal zwiększamy nasze ogólne zaangażowanie w pozyskiwanie widzów na wszystkich ekranach, czego ukoronowaniem jest kolejny kwartał z tytułem najchętniej oglądanej płatnej telewizji w USA oraz nasz siódmy z rzędu kwartał wzrostu udziałów na arenie międzynarodowej - powiedział David Zaslav.
Dołącz do dyskusji: Discovery ma ponad 15 mln subskrybentów w streamingu. W górę przychody nadawcy