Domestos, Surf, Rexona i inne marki Unilevera wracają na półki Kauflandu
Po trwającej około rok przerwie klienci sieci marketów Kaufland Polska mogą kupić w nich produkty należące do koncernu Unilever. Wśród ponad 140 artykułów tej firmy są m.in. takie marki, jak Knorr, Domestos, Surf, Coccolino, Sunlight czy Rexona.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/Kauflandwielorazowe torebki655.jpg)
Kilka dni temu rzecznik prasowy niemieckiego oddziału sieci Kaufland poinformował media, że sieć ta zawarła porozumienie z koncernem Unileverem, w związku z czym produkty tej firmy (takie jak m.in. Rexona, Dove, Knorr, Domestos, Surf itp. ) znów będą sprzedawane w sklepach tej sieci – będą stopniowo wprowadzane już w listopadzie, a najpóźniej do końca stycznia 2020 roku.
Informacje te potwierdziło serwisowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Kaufland Polska. - Jako sieć Kaufland dokładamy wszelkich starań, by zapewnić naszym klientom bogatą i zróżnicowaną ofertę, nieustannie dbając o jej rozwój. W każdym z naszych sklepów klienci mogą wybierać spośród kilkunastu tysięcy wysokiej jakości produktów – w tym także ok. 140 artykułów Unilever pod postacią marek takich jak Knorr, Domestos, Surf, Coccolino, Sunlight czy Rexona. W związku z powrotem produktów Unilever do asortymentu Kaufland, przygotowaliśmy atrakcyjne promocje obejmujące wybrane produkty wymienionych marek, z których klienci sieci będą mogli skorzystać jeszcze w tym roku. Pragniemy podkreślić, że zależy nam na oferowaniu klientom o zróżnicowanych potrzebach możliwości wyboru różnorodnych produktów. Dlatego też produkty alternatywne dla marek Unilever w dalszym ciągu będą obecne na półkach naszych marketów - przekazało nam biuro prasowe Kaufland Polska.
Odpowiedź na duże podwyżki
Kaufland wycofał produkty Unilevera ze sprzedaży w swoich sklepach we wrześniu ub.r. - dotyczyło to ok. 500 produktów. Detalista w ten sposób sprzeciwił się podwyżkom cen, które chciał wprowadzić Unilever.
W oświadczeniu Kaufland stwierdził wówczas, że Unilever, stara się wykorzystać swoją potężną pozycję rynkową, aby wpłynąć na sprzedawców detalicznych i zoptymalizować własne zyski. „Ze względu na swoją odpowiedzialność korporacyjną, Kaufland nie był w stanie zaakceptować żądań Unilever i musiał zareagować" - napisano wówczas w komunikacie.
W Polsce z półek sklepów Kaufland zniknęły wtedy takie marki, jak m.in. Sunlight, Surf, Coccolino i Knorr.
Przed konfliktem obu firm produkty Unilevera generowały 2 proc. rocznych przychodów Kauflandu, które wynoszą 22,6 mld euro, co oznacza, że wyroby Unilevera odpowiadały za niemal 0,5 mld euro sprzedaży w sklepach tej sieci.
Dołącz do dyskusji: Domestos, Surf, Rexona i inne marki Unilevera wracają na półki Kauflandu