Dove zwraca uwagę na krzywdzące ocenianie kobiet swatanych w Indiach
Należąca do Unilevera marka Dove rozpoczęła nową kampanię w Indiach. Zwraca w nim uwagę na problemy, z jakimi zmagają się kobiety w czasie procesu aranżowania małżeństwa przez członków rodziny.
Kampania #StopTheBeautyTest pokazuje, jak osądzane i często krytykowane za wygląd są mieszkanki Indii w czasie wybierania im mężów. W procesie swatania uczestniczą bowiem członkowie rodzin kobiet, a one same poddawane są ostrym ocenom ze względu na to jak wyglądają.
Piękno kobiet w reklamie Dove
Film przedstawia prawdziwe historie sytuacji, w jakich znajdują się młode kobiety z różnych warstw społecznych, które są oceniane za to, że nie spełniają niektórych z góry przyjętych wyobrażeń o pięknie.
W kampanii występuje 5 kobiet, które przedstawiają 5 najczęściej powtarzanych w Indiach stereotypów na temat wzrostu, wagi, karnacji, włosów, a nawet znamion na skórze kobiet. Ideą kampanii jest łagodne, ale stanowcze nakłonienie społeczeństwa do zaprzestania takiego oceniania urody.
Przesłanie akcji brzmi: "nie może istnieć jedna definicja piękna. Piękno występuje we wszystkich kształtach, kolorach i rozmiarach".
Film został wyreżyserowany przez Amita Sharmę z domu produkcyjnego Chrome Pictures. Kampania została przygotowana przez Ogilvy India.
Dołącz do dyskusji: Dove zwraca uwagę na krzywdzące ocenianie kobiet swatanych w Indiach