Krew ofiar wypadków drogowych w kampanii społecznej „Czy to Cię tłumaczy”?
Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego rozpoczęła kampanię społeczną „Czy to Cię tłumaczy”?, poświęconą bezpieczeństwu na drogach. Twórcy akcji zwracają się zarówno do kierowców, jak i pieszych.
Kampania adresowany do kierowców, w związku ze zmianami przepisów prawa ruchu drogowego, które weszły w życie 1 czerwca. Najważniejsze zmiany dotyczą pierwszeństwa pieszych w obrębie przejść, likwidacja podwyższonego limitu prędkości na obszarze zabudowanym w nocy (do 50 km/godz.), a także określenie minimalnego odstępu pomiędzy pojazdami na autostradzie. W myśl tych zapisów wchodzący na przejście dla pieszych będzie mieć pierwszeństwo przed każdym pojazdem z wyjątkiem tramwaju.
W spocie skierowanym do pieszych widzimy dziecko wjeżdżające na pasy bez zachowania szczególnej ostrożności oraz kobietę, która jako piesza jest świadkiem potrącenia człowieka na pasach.
Z kolei w filmie adresowanym do kierowców, głównie aut, lektor mówi, że "każdy ma powód, by przekroczyć dozwoloną prędkość". W kolejnych ujęciach pokazano moment, w którym auto wjeżdża w pieszego.
"Każdy myśli, że jemu wpadek się nie przydarzy" - mówi w spotach lektor, retorycznie pytając „Czy to Cię tłumaczy”? W obu filmach pokazano drastyczne zbliżenia na zakrwawione ciała ofiar wypadków na przejściach dla pieszych. W wersji telewizyjnej spotów te ujęcia zostały ocenzurowane.
Kampania obejmuje swoim zasięgiem m.in. telewizję i internet. Za przygotowanie obu spotów odpowiada Grupa Eskadra.
Kampania „Czy to Cię tłumaczy”? współfinansowana ze środków unijnych
Kampania społeczna realizowana przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (KRBD) została zrealizowana w ramach projektu pn. „Działania edukacyjne na rzecz poprawy bezpieczeństwa pieszych i ograniczenia nadmiernej prędkości pojazdów”, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020.
Do 17 maja br. w odpowiedzi na przetarg wpłynęło 11 ofert. Złożyły je: MDDP SA Akademia Biznesu (z ceną 1,97 mln zł), Business Consulting (1,9 mln zł), Althermedia (385,5 tys. zł), Wide Vision Agencja Komunikacji (3,4 mln zł), Agencja Reklamowa dsk (1,3 mln zł), Fabryka Komunikacji Społecznej (1 mln zł), Five Media (819,4 tys. zł), Grupa Eskadra (2,1 mln zł), Polski Instytut Rozwoju (3 mln zł), Tarraya (1 mln zł) i Effective Media (809,3 tys zł)
Dołącz do dyskusji: Krew ofiar wypadków drogowych w kampanii społecznej „Czy to Cię tłumaczy”?
ciągłe zwalanie winy na kierowców za całokształt, na prędkość, brawurę etc. CO TŁUMACZY że nie można zainstalować odliczania na skrzyżowaniach , nic? nie .. pieniądze , po co , to by ułatwiło jazdę o 100% mniej mandatów, po co to robić. Dopóki nie będzie jakiś zmian na plus na drogach i miastach mnie nikt nie przekona do tych całych kampanii, dopóki w naszych miastach będzie się jechać na czerwonych falach zamiast na zielonych mi nikt nie przetłumaczy że mam jeździć 50km/h. Ludzi już taka kurwica bierze z tej jazdy że puszczają im nerwy, mnie to wcale nie dziwi, co ma być lepiej? ciąga walka debilnego systemu z codziennością jazdy po polskich drogach..