Duży wzrost sprzedaży „Polityki” i „Tygodnika Powszechnego”. Ostro w dół „Wprost” i „Do Rzeczy”
W lipcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Wprost”.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w lipcu 2016 roku wyniosła 125 289 egz. Było to o 1,12 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zwiększył się o 5,41 proc. do 123 686 egz.
Na ostatnią lokatę podium spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w lipcu br. względem lipca ub.r. jednak poszła do góry o 0,37 proc. i wyniosła ona 118 812 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 70 819 egz., po spadku o 5,17 proc.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 15,87 proc. do 50 284 egz.
Z 9. na 8. lokatę awansował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 19,89 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym miesiącu wyniosła 21 220 egz.
Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w lipcu br. wyniósł 24 595 egz., czyli mniej o 34,20 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
Wirtualnemedia.pl |
lipiec |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Gość Niedzielny |
183 327 |
125 289 |
125 289 |
199 735 |
123 907 |
123 907 |
1,12% |
Polityka |
180 000 |
123 686 |
123 686 |
170 000 |
117 381 |
117 341 |
5,41% |
Newsweek Polska |
172 458 |
118 914 |
118 812 |
189 678 |
118 446 |
118 374 |
0,37% |
W Sieci |
147 728 |
70 819 |
70 819 |
147 954 |
74 681 |
74 681 |
-5,17% |
Tygodnik Do Rzeczy |
110 985 |
59 209 |
50 284 |
118 493 |
68 696 |
59 771 |
-15,87% |
Gazeta Polska |
98 658 |
31 887 |
31 586 |
101 708 |
34 639 |
34 211 |
-7,67% |
Wprost |
84 997 |
93 137 |
24 595 |
106 728 |
105 926 |
37 377 |
-34,20% |
Tygodnik Powszechny |
41 400 |
21 232 |
21 220 |
38 625 |
18 100 |
17 700 |
19,89% |
Przegląd |
51 000 |
17 016 |
17 016 |
51 000 |
17 961 |
17 961 |
-5,26% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Tygodnik Angora |
455 436 |
283 847 |
283 847 |
464 446 |
294 031 |
294 031 |
-3,46% |
W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, którego wynik zwiększył się tutaj o 13,23 proc.
Z kolei największy spadek, wynoszący 7,02 proc., odnotowała „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie).
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
lipiec |
czerwiec |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Gość Niedzielny |
183 327 |
125 289 |
125 289 |
191 881 |
127 186 |
127 186 |
-1,49% |
Polityka |
180 000 |
123 686 |
123 686 |
169 721 |
116 671 |
116 671 |
6,01% |
Newsweek Polska |
172 458 |
118 914 |
118 812 |
183 602 |
107 428 |
107 326 |
10,70% |
W Sieci |
147 728 |
70 819 |
70 819 |
147 572 |
70 258 |
70 258 |
0,80% |
Tygodnik Do Rzeczy |
110 985 |
59 209 |
50 284 |
114 025 |
59 066 |
50 141 |
0,29% |
Gazeta Polska |
98 658 |
31 887 |
31 586 |
98 645 |
34 284 |
33 971 |
-7,02% |
Wprost |
84 997 |
93 137 |
24 595 |
86 484 |
92 004 |
23 462 |
4,83% |
Tygodnik Powszechny |
41 400 |
21 232 |
21 220 |
39 000 |
18 755 |
18 740 |
13,23% |
Przegląd |
51 000 |
17 016 |
17 016 |
51 000 |
16 386 |
16 386 |
3,84% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Tygodnik Angora |
455 436 |
283 847 |
283 847 |
457 146 |
270 883 |
270 883 |
4,79% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Duży wzrost sprzedaży „Polityki” i „Tygodnika Powszechnego”. Ostro w dół „Wprost” i „Do Rzeczy”