SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duży wzrost sprzedaży „Polityki” i „Tygodnika Powszechnego”. Ostro w dół „Wprost” i „Do Rzeczy”

W lipcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Wprost”.

Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w lipcu 2016 roku wyniosła 125 289 egz. Było to o 1,12 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciego na drugie miejsce awansowała „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zwiększył się o 5,41 proc. do 123 686 egz.

Na ostatnią lokatę podium spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w lipcu br. względem lipca ub.r. jednak poszła do góry o 0,37 proc. i wyniosła ona 118 812 egz.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 70 819 egz., po spadku o 5,17 proc.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 15,87 proc. do 50 284 egz.

Z 9. na 8. lokatę awansował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 19,89 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym miesiącu wyniosła 21 220 egz.

Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w lipcu br. wyniósł 24 595 egz., czyli mniej o 34,20 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.

Wirtualnemedia.pl

lipiec

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Gość Niedzielny

183 327

125 289

125 289

199 735

123 907

123 907

1,12%

Polityka

180 000

123 686

123 686

170 000

117 381

117 341

5,41%

Newsweek Polska

172 458

118 914

118 812

189 678

118 446

118 374

0,37%

W Sieci

147 728

70 819

70 819

147 954

74 681

74 681

-5,17%

Tygodnik Do Rzeczy

110 985

59 209

50 284

118 493

68 696

59 771

-15,87%

Gazeta Polska

98 658

31 887

31 586

101 708

34 639

34 211

-7,67%

Wprost

84 997

93 137

24 595

106 728

105 926

37 377

-34,20%

Tygodnik Powszechny

41 400

21 232

21 220

38 625

18 100

17 700

19,89%

Przegląd

51 000

17 016

17 016

51 000

17 961

17 961

-5,26%

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

455 436

283 847

283 847

464 446

294 031

294 031

-3,46%

W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, którego wynik zwiększył się tutaj o 13,23 proc.

Z kolei największy spadek, wynoszący 7,02 proc., odnotowała „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie).

Wirtualnemedia.pl

2016

Dynamika

ZKDP

lipiec

czerwiec

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Gość Niedzielny

183 327

125 289

125 289

191 881

127 186

127 186

-1,49%

Polityka

180 000

123 686

123 686

169 721

116 671

116 671

6,01%

Newsweek Polska

172 458

118 914

118 812

183 602

107 428

107 326

10,70%

W Sieci

147 728

70 819

70 819

147 572

70 258

70 258

0,80%

Tygodnik Do Rzeczy

110 985

59 209

50 284

114 025

59 066

50 141

0,29%

Gazeta Polska

98 658

31 887

31 586

98 645

34 284

33 971

-7,02%

Wprost

84 997

93 137

24 595

86 484

92 004

23 462

4,83%

Tygodnik Powszechny

41 400

21 232

21 220

39 000

18 755

18 740

13,23%

Przegląd

51 000

17 016

17 016

51 000

16 386

16 386

3,84%

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

455 436

283 847

283 847

457 146

270 883

270 883

4,79%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Duży wzrost sprzedaży „Polityki” i „Tygodnika Powszechnego”. Ostro w dół „Wprost” i „Do Rzeczy”

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xm
Kto wie, jeszcze trochę i Tygodnik Powszechny przegoni chylący się ku upadkowi, zarżnięty przez nie(d)ocenionego red. Wróblewskiego Wprost.
0 0
odpowiedź
User
az
Juz przegonili. Kioskowo
0 0
odpowiedź
User
m_m
Skoro "Gość Niedzielny" jest liderem sprzedaży to dlaczego jako pierwszą z lewej umieściliście okładkę "Poityki"? hę??
0 0
odpowiedź