Dwie trzecie rynku tabletów dla Androida, iOS traci
W II kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 51,7 miliona tabletów. Dwie trzecie z nich stanowiły urządzenia z Androidem - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.
Globalna sprzedaż tabletów wzrosła w II kwartale o 43 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, z 36,1 miliona do 51,7 miliona urządzeń.
Udział w rynku Androida zwiększył się z 51,4 proc. do 67 proc. Liczba sprzedanych tabletów z opracowanym przez Google systemem na pokładzie wzrosła w ujęciu rocznym blisko dwukrotnie - z 18,5 miliona do 34,6 miliona sztuk.
Tymczasem Apple sprzedało 14,6 miliona iPadów (wobec 17 mln rok wcześniej), co dało systemowi iOS 28,3 proc. rynkowego udziału - aż o 18,9 pkt. proc. mniej niż w II kwartale roku 2012.
Z kolei dzięki 2,3 miliona sprzedanych tabletów 4,5 proc. udziału w rynku zdobył system Windows od Microsoftu.
Dołącz do dyskusji: Dwie trzecie rynku tabletów dla Androida, iOS traci