Szwedzi w kampanii społecznej zwracają uwagę na zachowanie dystansu w czasie pandemii
W szwedzkim Göteborgu ruszyła kampania społeczna zachęcająca do zachowania dystansu w transporcie publicznym.
Szwecja w pierwszej fali pandemii w przeciwieństwie do większości krajów Europy nie nałożyła na obywateli i gospodarkę obowiązkowego lockdownu. Od marca notuje się tam teraz najniższą liczbą nowych zachorowań na Covid-19. Tamtejsi naukowcy w ubiegłym tygodniu ogłosili nawet, że Szwedzi osiągnęli już próg odporności zbiorowej.
Te optymistyczne wiadomości nie zwalniają jednak z czujności i działań profilaktycznych przeciw wirusowi SARS-COV-2. W Göteborgu uruchomiono właśnie lokalną akcję społeczną, która przypomina mieszkańcom o konieczności zachowania społecznego dystansu w zamkniętych przestrzeniach - czyli tak, gdzie potencjalnie może dojść do zarażenia.
W Szwecji zachęca się za zachowywania społecznego dystansu
Firma Västtrafik (miejska agencja odpowiedzialna za usługi transportu publicznego w Göteborgu) przygotowała torby, które pasażerowie mogą kłaść obok siebie w środkach transportu publicznego, aby niejako "zabudować" przestrzeń, tym samym zniechęcając innych do zajmowania fotela koło nich. “I’d love to sit next to you, just not right now. ("Chciałbym siedzieć koło ciebie, ale nie teraz") - głosi komunikat na torbie.
Pierwsza partia tysiąca toreb została rozdana 30 września na Dworcu Centralnym w Göteborgu. W razie zainteresowania akcją jej twórcy zapewniają, że będą rozdawać torby kolejnych mieszkańcom.
- Zwykle torby na siedzeniu z pewnością nie są czymś, co promujemy - powiedział w oświadczeniu Lars Backström, dyrektor generalny Västtrafik. - Ale w czasie pandemii to akt rozwagi. Jest to proste przypomnienie i zachęcenie ludzi do wzięcia osobistej odpowiedzialności [za społeczność], co ma w Szwecji zasadnicze znaczenie - dodaje.
Kreacją kampanii zajęła się agencja Forsman&Bodenfors.
Dołącz do dyskusji: Szwedzi w kampanii społecznej zwracają uwagę na zachowanie dystansu w czasie pandemii