Dzienniki 14 proc. mniej z reklam. Ostro w dół „Rzeczpospolita” i „Nasze Miasto”
W lipcu br. cennikowe wpływy reklamowe dzienników były o 13,8 proc. niższe niż rok wcześniej. Przy czym „Rzeczpospolita zarobiła aż o jedną trzecią mniej, a „Nasze Miasto” - o 35 proc.
Cennikowe przychody reklamowe dzienników (bez autopromocji) w lipcu br. wyniosły 117,64 mln zł - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. To o 18,88 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 13,83 proc.
Spadek w lipcu był niższy niż w I połowie br., kiedy cennikowe wpływy reklamowe gazet zmalały w skali roku o 17,2 proc. (zobacz szczegóły). Przy czym według Starlinka faktyczne przychody dzienników z reklam były od stycznia do czerwca br. aż o 28,1 proc. niższe niż przed rokiem, wynosząc jedynie 176,3 mln zł (więcej na ten temat).
>>> Spada sprzedaż dzienników, „Gazeta Wyborcza” poniżej 190 tys. egz.
W lipcu liderująca w segmencie dzienników pod względem reklamowym „Gazeta Wyborcza” (Agora) zanotowała cennikowe wpływy niższe o 13 proc., a „Polska” (Polskapresse) - o 14,5 proc. niższe. Przychody „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) zmalały w skali roku o 7,5 proc., „Super Expressu” (Murator) - o 17 proc., bezpłatnego „Metra” (Agora) - o 7,1 proc., a „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - o 18,9 proc.
Zdecydowanie najwyższe spadki zanotowały „Rzeczpospolita” (Gremi Media) i bezpłatne „Nasze Miasto” (Polskapresse). Ten pierwszy tytuł zarobił o 33,9 proc. mniej niż przed rokiem, natomiast ten drugi - o 35,6 proc. niż ukazujące się przed rokiem „Echo Miasta” (rebranding na „Nasze Miasto” tytuł przeszedł we wrześniu ub.r. - więcej na ten temat).
>>> Coraz mniejsza sprzedaż dzienników regionalnych i lokalnych, „Gazeta Pomorska” liderem
Z drugiej strony liderująca sprzedażowo wśród dzienników regionalnych i lokalnych „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) zanotowała cennikowe wpływy reklamowe o 17 proc. wyższe niż rok wcześniej. Natomiast „Głos Dziennik Pomorza” (też wydawany przez Media Regionalne) zarobił z reklam o 22,7 proc. więcej niż w lipcu ub.r.
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
VII.2013 |
VII.2012 |
Gazeta Wyborcza |
32 913 625 zł |
37 845 902 zł |
Polska |
18 745 879 zł |
21 921 073 zł |
Fakt |
13 486 617 zł |
14 586 821 zł |
Super Express |
6 885 062 zł |
8 292 539 zł |
Metro |
6 420 757 zł |
6 913 419 zł |
Rzeczpospolita |
5 842 348 zł |
8 834 125 zł |
Dziennik Gazeta Prawna |
3 055 795 zł |
3 768 534 zł |
Gazeta Pomorska |
3 012 096 zł |
2 573 450 zł |
Głos Dziennik Pomorza |
2 275 593 zł |
1 853 867 zł |
Nasze Miasto |
2 213 340 zł |
3 438 761 zł |
monitorowane tytuły razem |
117 639 460 zł |
136 519 039 zł |
Dołącz do dyskusji: Dzienniki 14 proc. mniej z reklam. Ostro w dół „Rzeczpospolita” i „Nasze Miasto”