Dzienniki 8 proc. mniej z reklam. „DGP”, „Fakt” i „GW” mocno w dół (TOP10)
W lutym br. polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 8,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Jeszcze bardziej spadły wpływy reklamowe „Dziennika Gazety Prawnej”, „Faktu” i „Gazety Wyborczej”.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w lutym br. cennikowe przychody reklamowe gazet były o 8,6 proc. niższe niż rok wcześniej bez uwzględnienia autopromocji, a z autopromocją - o 7 proc. niższe. Natomiast nakłady na autopromocję wzrosły o 12,7 proc.
>>> Coraz mniejsza sprzedaż „Gazety Wyborczej”, słabo „Gazeta Polska Codziennie”
Wśród czołowych tytułów zdecydowanie największy spadek wpływów reklamowych w skali roku - wynoszący 35,9 proc. - zanotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes). To kolejny miesiąc z rzędu, w którym „DGP” cennikowo zarabia z reklam ponad jedną trzecią mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegółowe dane ze stycznia). Z kolei przychody reklamowe „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) spadły o 18,2 proc., „Gazety Wyborczej” (Agora) - o 12 proc., a „Rzeczpospolitej” (Presspublica) - o 5,3 proc.
>>> Tylko „Puls Biznesu” i „Parkiet” ze wzrostami - najchętniej czytane gazety w Polsce
Z drugiej strony „Super Expressu” (Murator) zarobił na reklamach 4 proc. więcej niż przed rokiem, a „Polska” (Polskapresse) - 8 proc. więcej. Większe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych zanotowały bezpłatne gazety: „Metro” (Agora) - 14,7 proc., a „Echo Miasta” (Polskapresse) - 26,2 proc. Z kolei „Puls Biznes” (Bonnier Business Polska) zarobił z reklam 20,1 proc. więcej, a regionalna „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) - o 38,7 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji) | ||
II.2012 | II.2011 | |
Gazeta Wyborcza | 42 985 467 zł | 48 824 027 zł |
Polska | 22 486 569 zł | 20 815 431 zł |
Fakt | 13 288 304 zł | 16 245 089 zł |
Rzeczpospolita | 10 611 550 zł | 11 203 242 zł |
Super Express | 7 839 625 zł | 7 531 972 zł |
Metro | 7 794 865 zł | 6 794 381 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 3 790 659 zł | 5 909 521 zł |
Echo Miasta | 3 612 249 zł | 2 861 235 zł |
Puls Biznesu | 3 303 130 zł | 2 749 620 zł |
Gazeta Pomorska | 2 946 006 zł | 2 124 506 zł |
monitorowane tytuły razem | 139 765 560 zł | 152 583 360 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 152 506 115 zł | 163 886 223 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 12 740 555 zł | 11 302 863 zł |
Dołącz do dyskusji: Dzienniki 8 proc. mniej z reklam. „DGP”, „Fakt” i „GW” mocno w dół (TOP10)