SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dzienniki 8 proc. mniej z reklam. „DGP”, „Fakt” i „GW” mocno w dół (TOP10)

W lutym br. polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 8,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Jeszcze bardziej spadły wpływy reklamowe „Dziennika Gazety Prawnej”, „Faktu” i „Gazety Wyborczej”.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w lutym br. cennikowe przychody reklamowe gazet były o 8,6 proc. niższe niż rok wcześniej bez uwzględnienia autopromocji, a z autopromocją - o 7 proc. niższe. Natomiast nakłady na autopromocję wzrosły o 12,7 proc.

>>> Coraz mniejsza sprzedaż „Gazety Wyborczej”, słabo „Gazeta Polska Codziennie”

Wśród czołowych tytułów zdecydowanie największy spadek wpływów reklamowych w skali roku - wynoszący 35,9 proc. - zanotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes). To kolejny miesiąc z rzędu, w którym „DGP” cennikowo zarabia z reklam ponad jedną trzecią mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegółowe dane ze stycznia). Z kolei przychody reklamowe „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) spadły o 18,2 proc., „Gazety Wyborczej” (Agora) - o 12 proc., a „Rzeczpospolitej” (Presspublica) - o 5,3 proc.

>>> Tylko „Puls Biznesu” i „Parkiet” ze wzrostami - najchętniej czytane gazety w Polsce

Z drugiej strony „Super Expressu” (Murator) zarobił na reklamach 4 proc. więcej niż przed rokiem, a „Polska” (Polskapresse) - 8 proc. więcej. Większe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych zanotowały bezpłatne gazety: „Metro” (Agora) - 14,7 proc., a „Echo Miasta” (Polskapresse) - 26,2 proc. Z kolei „Puls Biznes” (Bonnier Business Polska) zarobił z reklam 20,1 proc. więcej, a regionalna „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) - o 38,7 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
  II.2012 II.2011
Gazeta Wyborcza 42 985 467 zł 48 824 027 zł
Polska 22 486 569 zł 20 815 431 zł
Fakt 13 288 304 zł 16 245 089 zł
Rzeczpospolita 10 611 550 zł 11 203 242 zł
Super Express 7 839 625 zł 7 531 972 zł
Metro 7 794 865 zł 6 794 381 zł
Dziennik Gazeta Prawna 3 790 659 zł 5 909 521 zł
Echo Miasta 3 612 249 zł 2 861 235 zł
Puls Biznesu 3 303 130 zł 2 749 620 zł
Gazeta Pomorska 2 946 006 zł 2 124 506 zł
monitorowane tytuły razem 139 765 560 zł 152 583 360 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją 152 506 115 zł 163 886 223 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 12 740 555 zł 11 302 863 zł

Dołącz do dyskusji: Dzienniki 8 proc. mniej z reklam. „DGP”, „Fakt” i „GW” mocno w dół (TOP10)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prasowany
To logiczne. Sprzedaż gazet maleje, więc zarabiają mniej na reklamach. A wszystkiemu winni młodzi dziennikarze, którzy psują zawód (hahaha) - takiego zdania są m.in. etosowcy z GW. Ci, którzy dostali posady po znajomości i trzymają się ich rękami i nogami.
0 0
odpowiedź
User
ślązak
czy ktoś uwierzy, że Polska ma więcej reklam. Wszystkie oddziały nie wiedzą co robić i jak sobie radzić bo maja gigantyczne straty - więc skąd taki wzrost? ha, ha pchają za przysłowiowy grosz reklamy, żeby tylko pokazać jak u nich dobrze. Soja droga przydałaby się tam kontrola czy nie dają cen dumpingowych
0 0
odpowiedź
User
RPal
Prawie 40% spadek przychodów z reklam w DGP raczej dobrze na przyszłość nie wróży. Spadła co prawda sprzedaż egzemplarzowa i czytelnictwo ale aż dla tak dużego spadku przychodów z reklamy nie ma wytłumaczenia.
0 0
odpowiedź