E-sklepy z odzieżą i kosmetykami najbardziej kobiecymi serwisami w polskim internecie
Na niektórych serwisach z damską odzieżą i kosmetykami kobiety stanowią 83-93 proc. wszystkich użytkowników z naszego kraju, a najbardziej zdominowane przez internautki są strony Beglossy.pl i Mango.com. Natomiast na największych portalach przewaga kobiet lub mężczyzn rzadko przekracza 10 pkt proc.
W e-sklepie z kosmetykami Beglossy.pl kobiety stanowiły w czerwcu br. 93,1 proc. wśród 233,9 tys. użytkowników, a w serwisie Mango.com oferującym odzież (także dla mężczyzn i dzieci) - 91 proc. ze 188,4 tys. odwiedzających - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Są to dwie witryny najbardziej zdominowane w Polsce przez internautki - na kolejnych stronach z zestawienia udział kobiet wynosi 83-87 proc.
Wśród dalszych stron najwięcej jest e-sklepów z odzieżą i dodatkami dla kobiet (Brey.pl, Pakamera.pl, Modbis.pl, Guiosque.pl), są też drogerie internetowe Nocanka.pl i Superpharm.pl. Listę uzupełniają serwis Gurbacka.pl o zdrowym jedzeniu i e-sklep zoologiczny Krakvet.pl.
Zaznaczmy, że wszystkie serwisy e-commerce’owe z kategorii odzieżowej odwiedziło w czerwcu 8,49 mln polskich internautów, a kobiety stanowiły 61,7 proc. z nich. Strony dotyczące kosmetyków miały 1,98 mln odwiedzających, w tym 67,1 proc. kobiet.
Serwisy z największym udziałem kobiet wśród użytkowników | |||
(Megapanel PBI/Gemius, czerwiec 2015) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||
serwis | użytkownicy (real users) | zasięg | odsetek kobiet |
beglossy.pl | 233 956 | 1,85% | 93,09% |
mango.com | 188 415 | 1,49% | 91,02% |
nocanka.pl | 225 633 | 1,78% | 87,35% |
krakvet.pl | 140 152 | 1,11% | 86,39% |
pakamera.pl | 134 779 | 1,06% | 85,25% |
brey.pl | 282 736 | 2,23% | 84,83% |
gurbacka.pl | 245 721 | 1,94% | 84,23% |
superpharm.pl | 151 269 | 1,19% | 83,69% |
quiosque.pl | 213 458 | 1,68% | 83,04% |
modbis.pl | 178 332 | 1,41% | 83,03% |
Na 20 najpopularniejszych serwisach udział kobiet i mężczyzn wśród polskich użytkowników jest dość wyrównany. Największa nierównowaga jest w przypadku Blogspot.com, gdzie kobiety w czerwcu stanowiły 58,2 proc. odwiedzających. Z kolei mężczyźni najbardziej przeważali na Money.pl i Adobe.com. stanowiąc odpowiednio 55,7 proc. i 55,6 proc. wszystkich użytkowników.
Najmniejsza, minimalna, różnica między odsetkiem kobiet i mężczyzn wśród polskich użytkowników jest na YouTubie, a niewiele większe dysproporcje (poniżej 1 pkt proc.) - na Interii i Fakt.pl.
Udział kobiet i mężczyzn wśród użytkowników najpopularniejszych serwisów | |||
(Megapanel PBI/Gemius, czerwiec 2015) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||
serwis | użytkownicy (real users) | odsetek kobiet | odsetek mężczyzn |
google.pl | 23 109 942 | 51,03% | 48,97% |
facebook.com | 20 108 168 | 51,87% | 48,13% |
youtube.com | 18 702 425 | 50,04% | 49,96% |
google.com | 16 782 060 | 50,61% | 49,39% |
onet.pl | 15 452 880 | 51,51% | 48,49% |
allegro.pl | 14 018 538 | 49,66% | 50,34% |
wp.pl | 13 216 300 | 49,43% | 50,57% |
wikipedia.org | 10 894 745 | 50,86% | 49,14% |
mozilla.org | 10 734 758 | 51,91% | 48,09% |
interia.pl | 9 950 029 | 50,38% | 49,62% |
olx.pl | 9 275 494 | 51,02% | 48,98% |
gazeta.pl | 8 902 364 | 51,46% | 48,54% |
blogspot.com | 7 515 013 | 58,19% | 41,81% |
ceneo.pl | 6 807 698 | 48,96% | 51,04% |
cda.pl | 5 894 769 | 49,09% | 50,91% |
money.pl | 5 719 567 | 44,26% | 55,74% |
fakt.pl | 5 672 408 | 50,26% | 49,74% |
orange.pl | 5 383 600 | 54,58% | 45,42% |
filmweb.pl | 5 140 928 | 54,37% | 45,63% |
adobe.com | 4 952 339 | 44,39% | 55,61% |
Dołącz do dyskusji: E-sklepy z odzieżą i kosmetykami najbardziej kobiecymi serwisami w polskim internecie