SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Efekt Domina" będzie promowany muralami tureckiego artysty Uğura Gallenkuş’a

Siedem kolaży autorstwa Uğura Gallenkuş’a pojawi się na ścianach budynków w pięciu polskich miastach. Murale będą promować najnowszy sezon programu Dominiki Kulczyk "Efekt Domina". Premierowy odcinek na antenie TVN pojawi się 8 marca.

fot. Kulczyk Foundation fot. Kulczyk Foundation

"Efekt domina" będzie programem, który ma pokazać problemy z jakimi zmagają się najbardziej pokrzywdzeni przez los ludzie. Przedstawi kilka akcji pomocowych inicjowanych przez Kulczyk Foundation. Każda z nich wiąże się działaniami infrastrukturalnymi, które przez kolejne lata służą bohaterom przedstawionym w programie.

W pierwszym odcinku prowadząca Dominika Kulczyk odwiedzi Nepal i opowie o okrutnym obyczaju chhaupadi – to zestaw rygorystycznie przestrzeganych zakazów i nakazów, które regulują życie kobiet w trakcie menstruacji. Pomoc dyskryminowanym tam kobietom niesie organizacja Days for Girls Nepal. Z jej liderką, lokalną aktywistką - Mayą Khaitu spotka się i porozmawia gospodyni cyklu dokumentalnego.

W ramach kampanii promującej cykl dokumentalny, w pięciu polskich miastach pojawią się murale wykonane przez artystę Uğura Gallenkuş’a.

Prace będą znajdować się w następujących lokalizacjach:
•    Warszawa – ul. Tamka 36
•    Warszawa – ul. Jaworzyńska 9 (okolice Metra Politechnika)
•    Warszawa – ul. Bracka 25
•    Wrocław – ul. Podwale 7
•    Kraków – ul. Zwierzyniecka 22
•    Łódź – ul. Piotrkowska 114
•    Gdańsk – ul. Dekerta 2

Ekspozycja potrwa od 8 do 31 marca w sześciu lokalizacjach, a od 22 marca do 14 kwietnia będzie obecna w Warszawie przy ulicy Jaworzyńskiej 9.

– Twórczość Uğura Gallenkuşa szokuje, zmusza do myślenia i refleksji. W swoich kolażach zderza dwa światy: bogaty, konsumpcyjny zachód z biedą, głodem i ubóstwem na terenach, gdzie toczą się konflikty zbrojne. Zwraca uwagę świata na globalne nierówności i niesprawiedliwość – komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Dominika Kulczyk, prezes Kulczyk Foundation.  

Uğur Gallenkuş dodaje: – Chciałbym przebudzić i zaktywizować całą ludzkość, ale też każdego z nas z osobna, pokazując jak bardzo ostry jest kontrast pomiędzy różnymi światami i jak zagubieni oraz samotni jesteśmy. Celem mojej współpracy z Kulczyk Foundation jest ukazanie perspektywy, która nie zostanie zignorowana i skłoni do działania – podkreśla.

Tematyką dzieł Gallenkuşa jest kontrast między rzeczywistością krajów rozwiniętych a sytuacją osób mieszkających w państwach, w których panują ubóstwo, głód i wojna. W ten sposób prace mają nawiązywać do cyklu prowadzonego przez Kulczyk, która odwiedza kraje, gdzie tamtejszą ludność najbardziej dotyka cierpienie i niesprawiedliwość.

Uğur Gallenkus od 2015 roku - poruszony tragedią mieszkańców Syrii - tworzy i publikuje w internecie kolaże, polegające na zestawieniu obrazów kojarzonych ze światem Zachodu z kadrami z regionów, gdzie ludzie walczą o przetrwanie. Kontrast, który powstaje w ten sposób, skłania do refleksji i przypomina oglądającym o globalnej niesprawiedliwości.

Nowy sezon "Efektu Domina" będzie można oglądać na antenie TVN od 8 marca, w każdą niedzielę, o godz. 11:30.

Dominika Kulczyk jest autorką ok. 60 filmów dokumentalnych, które poruszają problemy dyskryminacji oraz nierównego traktowania kobiet. Współtwórczyni fundacji Kulczyk Foundation, jej podstawowym celem jest walka z problemami dyskryminacji i nierówności, które dotykają kobiety.

Siódmy sezon programu "Efekt domina" ruszy w niedzielę, 8 marca o godzinie 11.30. Szósta edycja była obecna na antenie TVN rok temu - we wiosennej ramówce w 2019 roku.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 8,45 proc.
 

Dołącz do dyskusji: "Efekt Domina" będzie promowany muralami tureckiego artysty Uğura Gallenkuş’a

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ann
Genialne!
odpowiedź
User
Mona
Super pomysł!
odpowiedź
User
ale jaja, ale jaja
Domek za 400 baniek to jasne, że trzeba podnieść ceny na autostradzie, ale udawanie, że program o "globalnej niesprawiedliwości" robiony przez córkę pana, który wypłukał z Polski kilka miliardów oraz wywalanie kasy na murale to jest kwintesencja robienia z ludzi the billi.
odpowiedź