PKO BP Ekstraklasa będzie pokazywana przez Viasat Sport w Rosji, na Ukrainie i Białorusi
Piłkarska PKO BP Ekstraklasa w nowym sezonie będzie transmitowana w 23 krajach poza Polską. W ramach umowy z Viasat Sport mecze będzie można oglądać w 12 państwach, m.in. w Rosji, na Ukrainie i Białorusi.
Viasat Sport East będzie transmitować PKO BP Ekstraklasę na terenie Rosji, Ukrainy, Białorusi, Armenii, Azerbejdżanu, Gruzji, Kazachstanu, Kirgistanu, Mołdawii, Tadżykistanu, Turkmenistanu oraz Uzbekistanu w sezonach 2021/22 oraz 2022/23. Kanał pokaże po 68 meczów w każdym z sezonów w telewizji płatnej (także w ramach usługi catch-up-tv przez 72 godziny po transmisji) oraz w internecie.
- Kanał Viasat Sport dostarcza widzom wysokiej jakości wydarzenia sportowe i wciąż pozyskuje nowych partnerów biznesowych. Cieszymy się, że będziemy mieć możliwość transmisji unikalnych rozgrywek PKO Bank Polski Ekstraklasy w Rosji i krajach byłej Wspólnoty Niepodległych Państw. Jesteśmy przekonani, że polskie rozgrywki klubowe zostaną przyjęte z entuzjazmem przez widownię Viasat Sport - komentuje Aleksey Kroll, prezes Viasat.
Transmisje z PKO BP Ekstraklasy w 23 krajach poza Polską
Z kolei po 50 meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy w sezonach 2021/22 - 2024/25 będzie transmitować w Niemczech, Austrii i Szwajcarii telewizja Sportdigital i serwis Onefootball.
W siedmiu krajach bałkańskich wszystkie mecze będzie można obejrzeć na antenie telewizji Arena Sport w Serbii, Chorwacji, Słowenii, Bośni i Hercegowinie, Północnej Macedonii, Czarnogórze i Kosowie. Od 2021/22 do 2024/25 w Izraelu transmisje poprowadzą kanały sportowe telewizji Charlton.
- Cały czas pracujemy nad tym, by zwiększać dostępność naszych rozgrywek w stacjach telewizyjnych za granicą. Zapewnia to utrzymanie więzi z polskimi kibicami za granicą, ale także coraz szerszą promocję naszej ligi. Kontrakty te przekładają się też na nasze przychody, a w konsekwencji na wypłaty dla klubów - mówi Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy.
- Naszą silną stroną, ułatwiającą negocjacje z partnerami, jest fakt, że poprzez własną spółkę producencką, Ekstraklasa Live Park, sami wytwarzamy sygnał z naszych meczów. Robimy to w najwyższej światowej jakości zarówno pod względem technologicznym, jak i sposobu pokazywania sportowego widowiska. Dysponujemy też pełnym zapleczem technologicznym, umożliwiającym natychmiastowe udostępnienie transmisji w dowolnym kraju. Mamy bowiem gotowy produkt i bezpośrednio po podpisaniu kontraktu możemy go wdrożyć - dodaje.
Prezes Ekstraklasy zapowiada kolejne kontrakty dotyczące transmisji rozrywek za granicą. - Pracujemy bowiem nad kolejną ważną umową, która znacząco podbije obecne statystyki. Już teraz przygotowujemy się także do kolejnego procesu sprzedaży praw mediowych - informuje Animucki.
Ponadto Ekstraklasa przystąpiła do projektu centralizacji praw organizowanego przez grupę strategiczną działającą w ramach organizacji European Leagues. Wspólna oferta, aktualnie proponowana różnym partnerom zagranicznym, obejmuje treści z ośmiu lig piłkarskich, w tym szwajcarskiej, norweskiej, duńskiej, irlandzkiej, słowackiej, łotewskiej, islandzkiej oraz ligi Kazachstanu wraz z rozgrywkami pucharowymi i SuperPucharem B. Zakończenie procesu sprzedaży planowane jest w sierpniu br.
Ekstraklasa.TV w nowej wersji
Wraz z nowym sezonem Ekstraklasa wdraża nową odsłonę swojej platformy internetowej Ekstraklasa.TV, na której można oglądać mecze PKO BP Ekstraklasy live w systemie abonamentowym lub pay per view w krajach nieobjętych wyłącznymi umowami licencyjnymi (obecnie są to Polska i kraje bałkańskie).
Firma zaznacza, że w związku z wprowadzanymi zmianami w pierwszym etapie mecze na Ekstraklasa.TV będzie można oglądać tylko w krajach w Unii Europejskiej.
- Bardzo liczymy, że rozpoczynający się sezon zapewni nam większą stabilizację w kontekście pandemii. Mamy już w klubach wiele zaszczepionych osób i na tym etapie Zespół Medyczny PZPN nie rekomenduje przekładania meczów. Oczywiście wciąż utrzymujemy stały nadzór i monitoring zdrowa zawodników i sztabów szkoleniowych, a także strefowość i część ograniczeń na stronach - zapewnia Marcin Animucki.
Pod koniec maja Ekstraklasa o dwa sezony przedłużyła umowy ze swoimi głównymi sponsorami: PKO Bankiem Polskim i Totalizatorem Sportowym.
Nowy sezon PKO BP Ekstraklasy zaczyna się w piątek 23 lipca. Zagra w nim 18 drużyn, zostaną rozegrane 34 kolejki. Przez najbliższe dwa sezony w Polsce liga będzie transmitowana przez Canal+ (wszystkie spotkania) i Telewizję Polską (po jednym meczu z kolejki plus skróty wszystkich), nadawcy w ramach umowy przedłużonej w sierpniu ub.r. płacą za to ok. 250 mln zł rocznie (wliczając koszty produkcji transmisji, czym zajmuje się spółka zależna Ekstraklasy).
Dołącz do dyskusji: PKO BP Ekstraklasa będzie pokazywana przez Viasat Sport w Rosji, na Ukrainie i Białorusi
A nie lepiej w USA i Kanadzie?, bo tam Polonia