Emirates: ponad 20 mln USD rocznie w pokładowe Wi-Fi
Linie lotnicze Emirates inwestują obecnie ponad 20 milionów dolarów rocznie w rozpowszechnianie dostępu do darmowego Wi-Fi na pokładach swoich samolotów. W październiku br. przewoźnik odnotował 200-proc. wzrost wskaźnika użytkowania tej usługi.
Z pokładowego Wi-Fi w ciągu trzech lat od momentu wprowadzenia tej usługi przez Emirates skorzystało ponad pół miliona pasażerów.
Obecnie linie inwestują ponad 20 milionów dolarów rocznie w instalację i eksploatację systemów łączności na pokładach swoich samolotów. Bezprzewodowy internet jest dostępny na pokładach wszystkich należących do Emirates Airbusów A380, a także 28 Boeingów 777, a samoloty te obsługują łącznie loty na sześciu kontynentach. Emirates wdrażają również program modernizacji mający na celu wprowadzenie w przyszłości usługi darmowego Wi-Fi na pokładach wszystkich swoich samolotów.
Pasażerowie większości lotów Emirates mogą obecnie korzystać z bezprzewodowego dostępu do internetu. Mają oni do dyspozycji bezpłatny pakiet o wielkości 10 MB, a za kolejne 600 MB danych pobierana jest opłata w wysokości 1 dolara amerykańskiego. Na pokładach kilku Airbusów A380 i Boeingów 777 przewoźnika oferowanie bezpłatnego pakietu 10 MB nie jest obecnie możliwe ze względów technicznych, ale jak podano w komunikacie "Emirates pracują nad tym, aby rozwiązać ten problem w ciągu najbliższych miesięcy".
Każdego dnia października br. średnio 3,5 tys. pasażerów Emirates korzystało z pokładowego Wi-Fi. Na jednego użytkownika przypadło średnio 28 MB danych. Największa liczba internautów jednocześnie korzystających z Wi-Fi została odnotowana na pokładzie jednego z Airbusów A380: 153 pasażerów było jednocześnie podłączonych do bezprzewodowej sieci. Największą przepustowość bezprzewodowego łącza odnotowano natomiast na pokładzie jednego z Boeingów 777: podczas jednego lotu 26 użytkowników zdołało pobrać prawie 8000 MB danych. Emirates zanotowały ponadto 200-proc. wzrost wskaźnika użytkowania pokładowego Wi-Fi w październiku, co było efektem specjalnej, zorganizowanej z okazji święta Eid promocji, w ramach której pasażerowie mogli bezpłatnie korzystać z Wi-Fi.
Z danych przewoźnika wynika także, że podczas lotu pasażerowie najczęściej odwiedzają takie strony jak Google, Facebook, Skype, WhatsApp czy BBM.
Dołącz do dyskusji: Emirates: ponad 20 mln USD rocznie w pokładowe Wi-Fi