SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spółka kolporterska Empiku: wpływy z prasy 36 proc. w górę, 3,9 mln zł zysku

Firma kolporterska Pol Perfect, należąca do Empiku, osiągnęła w ub.r. wzrost przychodów o 28,9 proc. do 127,56 mln zł i zysku netto z 1,05 do 3,9 mln zł. Przychody z dystrybucji prasy poszły w górę o 36 proc., co było związane m.in. z trudną sytuacją Ruchu.

Przychody sprzedażowe firmy Pol Perfect z dystrybucji prasy w kraju zwiększyły się o 36,5 proc. - z 79,34 do 108,29 mln zł, a te zagraniczne zmalały z 862,8 do 817,3 tys. zł. Wpływy z produktów pozaprasowych (to głównie tzw. produkty impulsowe, dostępne przy kasach w salonikach prasowych) zwiększyły się z 15,99 do 16,09 mln zł, a z makulatury zmalały z 375,1 do 349,6 tys. zł.

Pol Perfect dostarcza prasę przede wszystkim do sieci sprzedażowej swojego właściciela Empiku: salonów stacjonarnych (na koniec 2018 roku było ich 291) i sklepu internetowego, a produkty pozaprasowe - tylko do salonów stacjonarnych Empiku.

Marża brutto z dostaw prasy do salonów Empik poszła w górę o 33,2 proc. do 11,52 mln zł, z tych do sklepu Empik.com - o 35,6 proc. do 747,8 tys. zł, a ze sprzedaży hurtowej wzrosła ponadtrzykrotnie do 1,6 mln zł. Natomiast marża ze sprzedaży eksportowej zmalała o 4 proc. do 78,3 tys. zł.

- Prasa krajowa była pozyskiwana od wydawców krajowych na bazie bezpośrednich umów. Dzienniki i czasopisma lokalne były zamawiane wraz usługą logistyczną ( dostawy do sklepów Empik) w firmie Ruch SA - poinformowano w sprawozdaniu Pol Perfect.

Tak wysoki wzrost przychodów z dystrybucji prasowej Pol Perfect tłumaczy problemami Ruchu, który od jesieni 2018 roku realizuje przyspieszone postępowania układowe. Jego udział w rynku dystrybucji prasy zmalał do z 23,1 proc. w lutym 2018 r.  29,9 proc. w lutym ub.r. (według danych ZKDP).

- Wzrost sprzedaży w tym obszarze (sprzedaży prasy krajowej - przyp.) jest wynikiem istotnych zmian na rynku prasy w Polsce związanych z problemami finansowymi jednego z dystrybutorów - napisano w sprawozdaniu Pol Perfect.

- Nieznaczny spadek przychodów w obszarze produktów impulsowych wynika ze zmiany tej oferty u głównego i jedynego odbiorcy, sieci sklepów Empik - zaznaczono.

Koszty 26 proc. w górę, 3,9 mln zł zysku

Wydatki operacyjne Pol Perfect poszły w górę z 99,1 do 124,53 mln zł, czyli o 25,7 proc. Wartość sprzedanych materiałów i towarów zwiększyła się z 85,95 do 110,9 mln zł.

Nakłady na usługi obce wzrosły z 6,72 do 6,84 mln zł, na wynagrodzenia - z 4,82 do 4,95 mln zł, na zużycie materiałów i energii - z 417,2 do 596,9 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 1,8 do 2,24 mln zł. W firmie na koniec ub.r. było 71 pracowników etatowych, o dwóch więcej niż rok wcześniej.

Znacząco poprawiły się wyniki rentowności firmy. Wynik sprzedażowy poszedł w górę ze 141,4 tys. zł straty do 3,03 mln zł zysku, zysk operacyjny - z 1,33 do 4,85 mln zł, zysk brutto - z 1,34 do 4,84 mln zł, a zysk netto - z 1,05 do 3,9 mln zł.

Empik ma 94 proc. udziałów Pol Perfect, a po 3 proc. należy do prezesa spółki Sławomira Skłodowskiego i Małgorzata Skłodowskiej. Zeszłoroczny zysk firmy w całości przeznaczono na kapitał zapasowy.

W sprawozdaniu jedynie ogólnikowo odniesiono się do konsekwencji epidemii koronawirusa. - Nie jest możliwe przedstawienie precyzyjnych danych liczbowych, dotyczących potencjalnego wpływu obecnej sytuacji na jednostkę - napisano.

Od połowy marca do początku maja nieczynne były salony Empik w centrach handlowych. Na początku maja firma zdecydowała się odstąpić od ponad 40 umów najmu powierzchni pod swoje salony, w konsekwencji te punkty nie wznowiły działalności. W połowie czerwca Empik podał, że otwarto z powrotem 9 spośród tych salonów.

Dołącz do dyskusji: Spółka kolporterska Empiku: wpływy z prasy 36 proc. w górę, 3,9 mln zł zysku

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Szymon
To jest zawsze beka, jak próbujecie opisać cyfry w sprawozdaniu finansowem:) Zatrudnijcie w końcu kogoś, kto te liczby rozumie.
0 0
odpowiedź
User
AS
"Jego udział w rynku dystrybucji prasy zmalał z 23,1 proc. w lutym 2018 roku do 29,93 proc. w lutym ub.r. (według danych ZKDP)" - dokładnie odwrotnie :)
0 0
odpowiedź
User
Wer
Z tych większych dystrybutorów prasy Pol-Perfect jest jednym z dwóch ledwie (obok Kolportera), który w miarę uczciwie rozlicza się z wydawcami. Z Ruchem jak do tej pory było wiadomo (ponoć się zmienia), Garmond to już zupełna kpina - przestali płacić, ale żądają wyższych prowizji d;la siebie.
0 0
odpowiedź