Grupa Energa zrywa umowę sponsorską z Czarnymi Słupsk, woli wspierać dzieci
Grupa Energa ogłosiła nową koncepcję marketingową, opartą na haśle „Inwestycja w przyszłość” i wspieraniu inicjatyw z regionu słupskiego. Jednocześnie firma rozwiązała umowę sponsorską z klubem koszykarskim Czarni Słupsk.
- Nasze plany zakładają nowe podejście do budowania naszej marki. Chcemy dzielić się i wspierać tych, którzy najbardziej potrzebują pomocy w realizacji swoich marzeń i pasji, a do tej pory byli pomijani w strategiach marketingowych dużych koncernów - tak Grupa Energa opisuje w komunikacie prasowym swoją nową koncepcję marketingową. - Z pomocą chcemy również docierać do mniejszych miast, miasteczek i gmin - wspierać lokalne społeczności i ratować dziedzictwo kulturowe. Ze szczególną uwagą zamierzamy przyglądać się projektom dotyczącym dzieci i udzielanej im pomocy. Chcemy umożliwić sprawiedliwszy start młodemu pokoleniu z regionów dotkniętych szczególną biedą - dodaje firma.
Producent chce wspierać przede wszystkim podmioty z regionu słupskiego, prowadzi już rozpoznanie w tym zakresie.
Jednocześnie Grupa Energa ze skutkiem natychmiastowym zerwała umowę sponsorską z klubem koszykarskim Czarni Słupsk. Współpracowała z nim w tym zakresie od 2005 roku, w ostatnich latach była sponsorem tytularnym, w październiku ub.r. umowę przedłużono na kolejne trzy lata.
Powodem zerwania współpracy jest śledztwo prowadzone przez prokuraturę od stycznia br., które dotyczy możliwego fałszowania dokumentów i wyprowadzania pieniędzy z Czarnych Słupsk. W kręgu podejrzeń jest przede wszystkim Marcin Sałata, były menedżer generalny klubu.
- Decydując o finansowaniu poszczególnych projektów, jesteśmy zobowiązani do zachowania dbałości o każdą symboliczną złotówkę. Dlatego też, mając na uwadze informacje medialne i prowadzone śledztwa związane z sytuacją w klubie Czarni Słupsk stwierdziliśmy, że działania podejmowane w tym przypadku przez sponsorowanego niekorzystnie wpływają na dobre imię i wizerunek spółki Energa - uzasadniła firma.
Grupa Energa realizuje wiele projektów z zakresu sponsoringu i społecznej odpowiedzialności biznesu. Współorganizuje turniej koszykówki dla dzieci Energa Basket Cup, cykl regat Energa Sailing Cup i zawody lekkoatletyczne dla dzieci Energa Athletic Cup, jako partner wspiera szereg projektów kulturalnych i edukacyjnych, m.in. „Planetę Energa” (na jej tegoroczną edycję wyda 1,3 mln zł).
Prezesem Grupy Energa od lutego br. jest Daniel Oblajtek, który zastąpi na tym stanowisku Dariusza Kaśkowa.
Dołącz do dyskusji: Grupa Energa zrywa umowę sponsorską z Czarnymi Słupsk, woli wspierać dzieci