Eska Rock, TOK FM i „Trójka” mocno w górę, tylko Eska Wrocław w dół
Polskie stacje radiowe w listopadzie br. zarobiły cennikowo z reklam prawie 25 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły przychody reklamowe Eski Rock, TOK FM i „Trójki”, a jako jedyna z czołówki straciła pod tym względem Eska Wrocław.
Jak wynika z danych firmy Kantar Media, w listopadzie br. całościowe przychody reklamowe polskich stacji radiowych cennikowo wyniosły 230,25 mln zł, czyli o 24,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Listopad to kolejny miesiąc z rzędu, w którym wpływy reklamowe w tym segmencie zwiększyły się o ponad 20 proc. w skali roku. Z kolei w całym I półroczu br. ten wzrost wyniósł 13,9 proc. (więcej na ten temat).
W skali roku najbardziej wzrosły w listopadzie wpływy reklamowe Eski Rock (Grupa Radiowa Time) – o 69,5 proc., TOK FM (Agora) – o 60,9 proc. i „Trójki” (Polskie Radio) – o 47,8 proc. Natomiast liderujące zdecydowanie na rynku RMF FM (Grupa RMF) i Radio ZET (Eurozet) cennikowo zarobiły z reklam odpowiednio 22,1 i 30,7 proc. więcej niż rok wcześniej.
Jedyną z czołowych stacji, która zanotowała w skali roku spadek przychodów reklamowych, jest Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time). Rozgłośnia ta w listopadzie br. roku zarobiła z reklam 2 proc. mniej niż rok wcześniej.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) | ||
XI.2010 | XI.2009 | |
RMF FM | 58 506 010 zł | 47 925 435 zł |
Radio ZET | 51 425 840 zł | 39 481 535 zł |
Program 3 Polskiego Radia | 7 492 315 zł | 5 069 170 zł |
Eska Wrocław | 4 800 192 zł | 4 899 612 zł |
Eska Warszawa | 4 614 530 zł | 3 685 960 zł |
Eska Poznań | 4 487 214 zł | 3 938 060 zł |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa | 3 671 231 zł | 2 964 763 zł |
Eska Łódź | 3 336 036 zł | 2 545 422 zł |
Eska Rock | 3 283 900 zł | 1 937 270 zł |
TOK FM | 3 195 830 zł | 1 985 605 zł |
monitorowane stacje razem | 230 248 206 zł | 184 528 154 zł |
Dołącz do dyskusji: Eska Rock, TOK FM i „Trójka” mocno w górę, tylko Eska Wrocław w dół