Facebook wprowadza aktualizację dla niedowidzących
Facebook zaktualizował opcję alternatywnego tekstu pod zdjęciami, co ma pomóc użytkownikom niedowidzącym lub słabo widzącym.
Aktualizacja Facebooka dotyczy wprowadzonej w 2016 roku funkcji AAT (automatycznego tekstu alternatywnego) i polega na zwiększeniu puli rozpoznawanych przez nią pojęć, dających się zidentyfikować na zdjęciach. Pomoże to osobom mającym problemy ze wzrokiem w skuteczniejszym rozpoznawaniu, co jest na danej fotografii.
We wdrożeniu zmian ma pomóc mechanizm sztucznej inteligencji. Facebook w wdanym komunikacie podkreśla, że dzięki nowej aktualizacji w serwisie będzie można zapoznać się z coraz precyzyjniejszymi opisami grafik i zdjęć.
Silnik ATT agreguje publiczne obrazy publikowane na Instagramie i ich hashtagi w wielu językach. Bierze przy tym pod uwagę płeć osób ze zdjęć, odcienie skóry czy wiek. Ma to pomóc w kulturowo-demograficzej identyfikacji zdjęć.
Czytamy, że powstałe w ten sposób modele są nie tylko dokładniejsze, lecz także uwzględniają uwarunkowania kulturowe i demograficzne. Dokładniejsze mają być także opisy kształtów czy wielkości opisywanych obiektów.
Opisy tekstu alternatywnego na Facebooku dostępne są w 45 różnych językach.
Przychód Facebooka sięgnął w III kwartale 2020 roku 21,47 mld dolarów. To o 22 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019 (17,65 mld dolarów). Przychód z reklam firmy wyniósł 21,22 mld dolarów, co oznacza wzrost także o 22 proc. w ujęciu rocznym. Facebook zanotował w III kwartale bieżącego roku zysk netto w wysokości 7,85 mld dolarów, w porównaniu do 6,09 mld dolarów zysku w III kwartale roku 2019 (+29 proc.).
Dołącz do dyskusji: Facebook wprowadza aktualizację dla niedowidzących