Facebook i Fotka przyciągają bardziej niż Wykop. Instagram i Twitter, WhatsApp przed Snapchatem, mocno w dół Ask.fm i GG
Zdecydowanie najpopularniejszą i najbardziej angażującą platformą społecznościową w Polsce jest Facebook. Na Facebooka, Fotka.com i NK.pl internauci spędzają zdecydowanie więcej czasu niż na Instagramie, Twitterze, Wykopie i Ask.fm. Wśród aplikacji mobilnych wyraźnie lideruje Messenger, natomiast WhatsApp wyprzedza Snapchata i Instagram.
W sierpniu Facebooka odwiedziło w Polsce 21,59 mln realnych użytkowników (czyli 81,63 proc. wszystkich internautów), którzy wykonali 4,82 mld odsłon, a każdy z nich korzystał z platformy przez siedem godzin i 16:39 minuty - wynika z badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualnemedia.pl. Obejmuje to odwiedzalność desktopowej i mobilnej wersji portalu oraz jego aplikacji mobilnej.
Facebook jest zdecydowanym liderem wśród platform społecznościowych w każdej z tych statystyk. Messenger (należący do Facebooka) miał prawie dwa razy mniej użytkowników. Jeśli chodzi o odsłony, to wśród pozostałych platform tylko Fotka.com nieznacznie przekroczyła poziom 200 mln odsłon (201 mln - przy 479,9 tys. użytkowników), a Instagram i NK.pl - poziom 200 mln (pierwsza platforma miała 111,6 mln odsłon przy 4,81 mln użytkowników, a druga - 101,73 mln odsłon przy 1,54 mln użytkowników).
Na Fotka.com odwiedzający wykonał przeciętnie 419 odsłon, na Facebooku - 223, a na GG.pl - 142.
Z kolei pod względem średniego czasu spędzanego przez użytkownika kolejne miejsca za Facebookiem zajęły Fotka.com (cztery godziny i 14:12 minuty), NK.pl (dwie godziny i 52:08 minuty) oraz GG.pl (dwie godziny i 4:23 minuty).
Natomiast z Google+ przeciętny odwiedzający korzystał tylko przez 10:01 minuty, z Twittera - przez 11:27 minuty, a z Pinterestu - przez 11:40 minuty.
W zestawieniu są cztery polskie platformy (Wykop, NK.pl, GG i Fotka) oraz dziewięć globalnych. Zdecydowaliśmy się nie uwzględniać w rankingu serwisów służących wymianie wideo (YouTube) i informacji o działalności zawodowej (Goldenline, LinkedIn)
Czołowe platformy społecznościowe w sierpniu 2017 r. | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
Facebook.com | 21 595 545 | 4 817 439 186 | 7:16:39 | 81,63% |
Messenger | 10 901 897 | - | - | 41,21% |
Instagram.com | 4 806 290 | 111 648 802 | 0:24:27 | 18,17% |
Twitter.com | 4 224 293 | 32 438 805 | 0:11:27 | 15,97% |
3 443 180 | - | - | 13,02% | |
Wykop.pl | 3 026 907 | 51 167 697 | 0:31:57 | 11,44% |
Pinterest.com | 1 824 630 | 14 122 312 | 0:11:40 | 6,90% |
NK.pl | 1 540 408 | 101 735 454 | 2:52:08 | 5,82% |
Plus.google.com | 1 518 920 | 7 320 121 | 0:10:01 | 5,74% |
Snapchat | 1 493 355 | - | - | 5,64% |
GG na PC | 1 335 111 | - | - | 5,05% |
Fotka.com | 479 918 | 201 005 622 | 4:14:12 | 1,81% |
Ask.fm | 341 871 | 15 261 937 | 0:56:28 | 1,29% |
GG.pl | 321 376 | 45 562 026 | 2:04:23 | 1,21% |
Na samych komputerach Facebook miał 17,32 mln użytkowników, 1,88 mld odsłon oraz pięć godzin i 56:15 minuty przeciętnego czasu korzystania przez użytkowników. W liczbie użytkowników i odsłon zanotował wielokrotnie lepsze wyniki niż konkurenci, a znacznie mniejszą przewagę ma pod względem przeciętnego czasu korzystania. Na NK.pl odwiedzający spędził średnio cztery godziny i 14:44 minuty, a na Fotka.com - trzy godziny i 56:01 minuty.
Z kolei Google+ przy 1,22 mln użytkowników miało 5,67 mln odsłon i 10:24 minuty średniego czasu korzystania, a Ask.fm - 286,8 tys. użytkowników, 1,49 mln odsłon i 13:57 minuty średniego czasu korzystania.
W zestawieniu nie ma Messengera, WhatsAppa i Snapchata, które funkcjonują tylko jako aplikacje mobilne.
Czołowe platformy społecznościowe w sierpniu 2017 r. na komputerach | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
Facebook.com | 17 323 802 | 1 876 580 498 | 5:56:15 | 65,48% |
Instagram.com | 3 218 548 | 32 931 907 | 0:20:41 | 12,17% |
Twitter.com | 2 756 990 | 25 195 609 | 0:16:38 | 10,42% |
Wykop.pl | 1 735 224 | 29 461 198 | 0:33:46 | 6,56% |
Pinterest.com | 1 476 474 | 12 419 178 | 0:14:09 | 5,58% |
GG na PC | 1 335 111 | - | - | 5,05% |
Plus.google.com | 1 216 874 | 5 671 111 | 0:10:24 | 4,60% |
NK.pl | 986 324 | 86 747 187 | 4:14:44 | 3,73% |
Ask.fm | 286 823 | 1 492 435 | 0:13:57 | 1,08% |
Fotka.com | 262 302 | 103 239 937 | 3:56:01 | 0,99% |
GG.pl | 236 910 | 33 735 796 | 1:55:05 | 0,90% |
Na smartfonach i tabletach Facebooka odwiedziło 13,25 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 2,94 mld odsłon i spędzili średnio po cztery godziny i 5:51 minuty. Natomiast Messenger miał 10,9 mln odwiedzających.
Z kolei WhatsApp z 3,44 mln użytkowników wyprzedził pod tym względem Instagrama (2,12 mln użytkowników), Twittera (1,9 mln), Wykop (1,57 mln) i Snapchata (1,49 mln).
Na Ask.fm przeciętny odwiedzający spędził cztery godziny i 35:54 minuty, a na Fotka.com - cztery godziny i 4:39 minuty.
Twitter miał nieco więcej użytkowników niż Wykop, ale trzy razy odsłon mniej (7,24 mln wobec 21,71 mln). Na pierwszym serwisie przeciętny użytkownik spędził tylko minutę i 18 sekund, a na Pintereście - zaledwie 59 sekund.
Czołowe platformy społecznościowe w sierpniu 2017 r. na smartfonach i tabletach | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
Facebook.com | 13 252 319 | 2 940 858 688 | 4:05:51 | 50,09% |
Messenger | 10 901 897 | - | - | 41,21% |
3 443 180 | - | - | 13,02% | |
Instagram.com | 2 125 251 | 78 716 894 | 0:23:59 | 8,03% |
Twitter.com | 1 903 526 | 7 243 196 | 0:01:18 | 7,20% |
Wykop.pl | 1 571 992 | 21 706 498 | 0:24:15 | 5,94% |
Snapchat | 1 493 355 | - | - | 5,64% |
NK.pl | 583 686 | 14 988 267 | 0:23:50 | 2,21% |
Pinterest.com | 402 350 | 1 703 134 | 0:00:59 | 1,52% |
Plus.google.com | 332 428 | 1 649 010 | 0:07:42 | 1,26% |
Fotka.com | 245 615 | 97 765 684 | 4:04:39 | 0,93% |
GG.pl | 95 365 | 11 826 230 | 2:13:16 | 0,36% |
Ask.fm | 55 463 | 13 769 502 | 4:35:54 | 0,21% |
W sierpniu ub.r. badanie Gemius/PBI nie obejmowało jeszcze aplikacji, dlatego w poniższym rankingu nie ma Messengera, WhatsAppa, Snapchata i aplikacji GG.
Facebook przy spadku zasięgu w skali roku o 2,15 proc. zanotował wzrost liczby odsłon o 59,84 mln odsłon (czyli 1,26 proc.) i spadku przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika o niecałe 20 minuty (to 4,3 proc. w dół).
Duży wzrost zasięgu - o 21,4 proc. - osiągnął Wykop, przy czym liczba jego odsłon zmalała minimalnie, a średni czas korzystania przez odwiedzającego - o 13:49 minuty (czyli 29,9 proc.). Pinterest zyskał 6,8 proc. zasięgu, ale stracił 1,62 mln odsłon (10,3 proc. w dół). Natomiast Instagram zanotował wzrost zasięgu o 2,42 proc., liczby odsłon - o 37,98 mln (czyli 51,5 proc.) i 9:03 minuty przeciętnego czasu korzystania (58,8 proc.).
Platformy z drugiej części rankingu zanotowały duże straty zasięgów. NK.pl straciła 31 proc., Google+ - 27,2 proc., Fotka.com - 28,5 proc., Ask.fm - 60,7 proc., a GG.pl - 53,6 proc. Spośród nich tylko Ask.fm osiągnęło znaczące wzrosty liczby odsłon (o 1,16 mln, czyli 8,2 proc.) i średniego czasu korzystania (o 22:40 minuty, czyli 67,1 proc.), a na Fotka.com i GG.pl wydłużył się przeciętny czas korzystania.
Natomiast NK.pl straciła 75,63 mln odsłon (42,6 proc. w dół), Fotka.com - 59,56 mln (22,9 proc.), a GG.pl - 24,92 mln (35,4 proc.).
Dołącz do dyskusji: Facebook i Fotka przyciągają bardziej niż Wykop. Instagram i Twitter, WhatsApp przed Snapchatem, mocno w dół Ask.fm i GG
Nie wiem jak ze Snapchatem, ale co do pozostałych:
https://web.whatsapp.com/
https://www.messenger.com/