Facebook wprowadza narzędzie Brand Collabs Manager do monetyzacji treści wideo. Polski nie ma na liście
Facebook udostępnił platformę o nazwie Brand Collabs Manager, która ma ułatwiać wydawcom treści wideo monetyzację publikowanych przez nich materiałów. Rozwiązanie jest dostępne w 40 krajach na świecie, jednak Polski nie ma na razie wśród nich. W planach jest także zmiana systemu gwiazdek na Facebooku.
Nowe rozwiązania dla wydawców i twórców, mające ułatwić im zarządzanie i monetyzację treści Facebook zapowiedział podczas konferencji zorganizowanej w Paryżu.
Najważniejszą nowością jest Brand Collabs Manager - narzędzie Facebooka służące parowaniu reklamodawców z twórcami. Rozwiązanie jest już dostępne w ponad 40 krajach na całym świecie. Jak dowiedziały się Wirtualnemedia.pl Polski nie ma na tej liście, przypuszczalnie jednak znajdzie się na niej w nadchodzących miesiącach.
Facebook zapowiedział także, że niebawem wdrożone zostaną ulepszenia dotyczące analizy danych, co pozwoli reklamodawcom lepiej zrozumieć skuteczność ich treści sponsorowanych.
Równolegle ze zwiększaniem dostępności treści Facebook chce ułatwić analizę danych na ich temat. Firma planuje, że w nadchodzących tygodniach wprowadzi Traffic Source Insight, czyli nowy sposób prezentacji danych w Creator Studio. Pozwoli to wydawcom i twórcom śledzić dokładnie jak ich treści rozprzestrzeniają się na Facebooku oraz optymalizować ustawienia dla każdego źródła.
Aktualizacja obejmie również system gwiazdek Facebooka, który umożliwia finansowe wspieranie twórców przez fanów poprzez wysłanie „gwiazdek” do twórców podczas oglądania transmisji na żywo. Nowe narzędzia mobilne pozwalają twórcom zobaczyć kto wysłał im gwiazdki podczas transmisji live oraz ustawić publiczny cel liczby zebranych gwiazdek.
W III kwartale 2019 roku Facebook zanotował przychód na poziomie ponad 17,6 miliardów dolarów, a zysk netto sięgnął ponad 6 miliardów dolarów. Liczba użytkowników odwiedzających co miesiąc społecznościowy portal to obecnie blisko 2,5 miliarda.
Dołącz do dyskusji: Facebook wprowadza narzędzie Brand Collabs Manager do monetyzacji treści wideo. Polski nie ma na liście