Facebook planuje ukrywanie liczby polubień pod postami. Chce zachęcić użytkowników do większej aktywności
Facebook przyznał, że rozważa ukrywanie w swoim serwisie statystyk dotyczących polubień konkretnych wpisów zamieszczanych na platformie. Niebawem ruszą testy tego rozwiązania, wcześniej podobne próby rozpoczęto na Instagramie. Według Facebooka ogólnie dostępny licznik lajków może zniechęcać część użytkowników do zamieszczania większej liczby treści w serwisie.
W kwietniu 2019 r. Facebook w należącej do niego aplikacji Instagram rozpoczął testowanie rozwiązania polegającego na ukrywaniu przed użytkownikami łącznej liczby polubień zamieszczanych przy konkretnych wpisach. Próby tego rodzaju są obecnie prowadzone w kilku krajach na świecie, m.in. w Kanadzie, Brazylii oraz Irlandii.
Teraz okazuje się, że podobną metodę Facebook może zastosować także w swoim głównym serwisie. Tak wynika z wpisu zamieszczonego na Twitterze przez Jane Manchun Wong, programistkę i inżyniera oprogramowania zajmującą się m.in. śledzeniem nowych opcji wprowadzanych w aplikacjach społecznościowych.
Według Jane Wong Facebook chce aby liczba lajków towarzyszących publikowanym postom nie była powszechnie dostępna dla wszystkich użytkowników. Według jednej z koncepcji licznik mógłby widzieć jedynie właściciel konta, na którym została zamieszczona określona treść.
Facebook is working to hide like counts, too!https://t.co/WnUrM12aZg
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) 2 września 2019
Tip @Techmeme pic.twitter.com/TdT73wT6A0
Fakt prowadzenia prac nad nowym rozwiązaniem Facebook potwierdził w rozmowie z serwisem TechCrunch przyznając jednocześnie, że niebawem może rozpocząć testy tej metody. Przedstawiciel Facebooka nie ujawnił jednak skali ewentualnych prób, ani też dotychczasowych wyników testów prowadzonych na Instagramie.
Według Facebooka dostępne obecnie szeroko statystyki polubień u niektórych autorów wpisów mogą wywoływać przygnębienie i frustrację, szczególnie wówczas gdy konkretna treść nie zanotuje liczby lajków spodziewanej przez właściciela konta. To z kolei ma prowadzić do mniejszej aktywności takiego użytkownika w serwisie. Ukrycie licznika skali polubień ma rozwiązać ten problem.
W drugim kwartale br. Facebook zanotował wzrost wpływów o 27,6 proc. do 16,89 mld dolarów oraz 2,62 mld dolarów zysku netto (wobec 5,11 mld dolarów rok wcześniej). W minionym półroczy koncern odpisał 5 mld dolarów kary nałożonej przez FTC. Ma 2,41 mld użytkowników aktywnych miesięcznie i 1,59 mld codziennie. W ostatnich latach przybywa ich głównie poza Ameryką Północną i Europą, ale Facebook najwięcej zarabia na tych z USA i Kanady.
Dołącz do dyskusji: Facebook planuje ukrywanie liczby polubień pod postami. Chce zachęcić użytkowników do większej aktywności