SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook przyznaje się do błędu w pomiarach skuteczności reklam i zapowiada nowe narzędzia do ich weryfikacji

Facebook przyznał oficjalnie, że niektóre raportowane przez niego statystyki skuteczności reklam, a także zasięgów materiałów w Instant Articles mogły być zawyżone z powodu błędów w systemie. Serwis zapowiada zmiany w mechanizmach pomiarowych i większy udział firm zewnętrznych w ocenie skuteczności reklam.

Na swoim blogu Facebook ujawnił, że w jego systemie oceny skuteczności reklam w serwisie oraz zaangażowania, które wywołują materiały publikowane w Instant Articles od kilku miesięcy tkwiły błędy mające wpływ na statystyki raportowane klientom.

Pierwszy istotny błąd ma dotyczyć organicznego zasięgu stron na Facebooku i jest związany ze statystykami dotyczącymi okresu 7 i 28 dni. Okazuje się, że w wyniku pomyłki systemu wyniki 7-dniowe mogą być zawyżone o 33, a 28-dniowe - o 55 proc. Według Facebooka pozostałe dane prezentowane w panelu statystycznym nie są obarczone błędem.

Kolejna pomyłka ma dotyczyć informacji dotyczących czasu spędzanego przez użytkowników przy konkretnych materiałach prezentowanych na platformie Instant Articles. Facebook przyznał, że z powodu niedoskonałości pomiarów mogą być one zawyżone o ok. 7-8 proc. Poza tym Facebook nadmienił, że od stanu faktycznego mogą też odbiegać statystyki związane z aplikacjami w serwisie.

W związku z wykrytymi błędami w systemie pomiarowym Facebook obiecał podjęcie kroków naprawczych. Jednym ze sposobów poprawy celności statystyk ma być powołanie przez Facebooka Measurement Council, czyli zespołu roboczego złożonego przez przedstawicieli serwisu, klientów oraz ekspertów, który będzie poszukiwał nowych, doskonalszych narzędzi i metod pomiarowych.

Drugą metodą zwiększenia precyzji raportów będzie, zdaniem Facebooka powierzenie weryfikacji wyników firmom zewnętrznym, które niezależnie od serwisu będą oceniać skuteczność reklamową Facebooka.

Trzeci sposób dostarczania partnerom biznesowym właściwych pomiarów ma być uruchomienie platformy Metrics FYI, na której będzie można znaleźć regularne aktualizacje narzędzi służących do oceny wyników.

W ostatnim czasie Facebook nie ma dobrej passy w relacjach ze swoimi partnerami reklamowymi. We wrześniu br. okazało się, że serwis znacząco zawyżał czas spędzany przez użytkowników przy materiałach wideo, co zmieniało faktyczne rezultaty odtworzeń nawet o 80 proc.

W III kwartale br. przychody reklamowe Facebooka wyniosły 6,8 mld dol. i były wyższe o 59 proc. rok do roku, a zysk netto - 2,3 mld dol.

Dołącz do dyskusji: Facebook przyznaje się do błędu w pomiarach skuteczności reklam i zapowiada nowe narzędzia do ich weryfikacji

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Newsman
Heh.
A naiwni płacą i płaczą.
odpowiedź