Facebook z nowymi narzędziami dla marek i opcjami zakupu reklam wideo
Facebook zapowiedział wprowadzenie nowych rozwiązań dla reklamodawców, które mają dać im bardziej szczegółowe informacje na temat czasu wyświetlania reklam wideo. Serwis poszerzy też opcje zakupu tego rodzaju reklam.
O nadchodzących zmianach Facebook poinformował na swoim blogu zaznaczając, że udostępnianie reklamodawcom precyzyjnych wyników skuteczności reklam wideo jest dla firmy jednym z priorytetów.
Nowe opcje dotyczące pomiarów wyświetleń są konsekwencją ubiegłorocznej afery, gdy okazało się, że Facebook zawyżonymi statystykami wideo wprowadzał w błąd wydawców i reklamodawców, co zostało bardzo źle przyjęte nie tylko przez rynek, ale także przez ekspertów, z którymi rozmawiał portal Wirtualnemedia.pl.
Teraz Facebook zapewnia, że dzięki nowym rozwiązaniom uniknie poprzednich błędów i zapewni reklamodawcom najbardziej precyzyjne statystyki wyświetleń jak to tylko możliwe.
Serwis zamierza oddać w ręce marketerów dodatkowe opcje pozwalające na szczegółowe śledzenie skuteczności reklam wideo, prezentujące czas wyświetlania konkretnych spotów z dokładnością do milisekund.
Kolejnym krokiem w kierunku pełnej transparentności danych dotyczących wideo będzie audyt wykorzystywanych mierników we współpracy z Media Rating Council (MRC). Facebook podkreśla, że obecnie współpracuje już z 24 zewnętrznymi firmami zajmującymi się kontrolą wyników dostarczanych markom reklamującym się w serwisie, których liczba globalnie przekracza obecnie 4 mln.
Facebook zapowiedział też, że w nadchodzących miesiącach br. reklamodawcy otrzymają trzy nowe możliwości kupna reklam na Facebooku, Instagramie i za pośrednictwem Audience Network: zakup pełnych wyświetleń, zakup dwóch sekund oraz zakup z włączonym dźwiękiem.
W przypadku zakupu pełnych wyświetleń reklamodawcy zapłacą tylko za reklamy odtworzone w całości – trwające nie więcej niż 10 sekund. Zakup dwóch sekund, zgodnie ze standardem wideo MRC, ma oznaczać wyświetlenie co najmniej połowy pikseli w reklamie przez 2 nieprzerwane sekundy lub dłużej. Zakup z włączonym dźwiękiem da reklamodawcom możliwość zaznaczenia, że płacą jedynie za reklamy odtworzone z włączonym dźwiękiem.
W całym ub.r. Facebook zanotował 27,6 mld dol. przychodu, a zysk netto wzrósł z 3,6 mld do 10,2 mld dol.
Dołącz do dyskusji: Facebook z nowymi narzędziami dla marek i opcjami zakupu reklam wideo