„Fakt” i „Przegląd Sportowy” liderami prasowymi na Facebooku, „Auto Świat” przed „Gazetą Wyborczą” (TOP 20)
Najpopularniejszymi polskimi markami prasowymi na Facebooku są „Fakt” i „Przegląd Sportowy”. Wśród dzienników liderem jest „Gazeta Wyborcza” (przy czym więcej fanów ma „Auto Świat”), a wśród tygodników opinii - „Newsweek Polska”.
Na koniec maja br. facebookowy fanpage portalu internetowego dziennika „Fakt” miał 901,4 tys. użytkowników, o 1 proc. więcej niż miesiąc wcześniej - wynika z danych platformy Sotrender.com. Z kolei profil „Przeglądu Sportowego” obserwowało 875,2 tys. internautów, o 0,2 proc. mniej niż na koniec kwietnia.
Fanpage serwisu „Auto Świata” miał 570,3 tys. użytkowników, a „Gazety Wyborczej” - 512,4 tys. „GW” to najpopularniejszy dziennik na Facebooku, w zestawieniu jest też jego weekendowy dodatek „Wysokie Obcasy” z 271 tys. fanów.
Wśród tygodników opinii najwyżej na liście jest „Newsweek Polska” (453,2 tys. użytkowników na fanpage’u), który wyprzedza m.in. „Politykę” (270,3 tys.) i „Sieci” (211,6 tys.).
W zestawieniu są też po dwa fanpage’e magazynów motoryzacyjnych („Auto Świata” i „MotoRmanii”), komputerowych („Komputer Świata” i „CD Action”) oraz dla mężczyzn („CKM” i „Men’s Health”).
Fanpage’a „Faktu” i „Gazety Wyborczej” zyskały w skali miesiąca po 1 proc. użytkowników. Pozostałe profile zanotowały zmiany mniejsze niż 0,3 proc.
Na fanpage’u „Faktu” mediana liczby zaangażowanych użytkowników wynosiła w maju 76,9 tys., o 18 proc. więcej niż w kwietniu.
Na profilu „Przeglądu Sportowego” wartość tego wskaźnika wzrosła o 92 proc. do 48,9 tys., a na profilu „Wysokich Obcasów” - o 45 proc. do 12,4 tys.
Z kolei fanpage „Tygodnika Powszechnego” zanotował pod tym względem spadek o 37 proc. do 13,4 tys., profil „Przekroju” - o 60 proc. do 11,5 tys., a profil „Rzeczpospolitej” - o 25 proc. do niecałych 11 tys.
Na profilu „Faktu” w zeszłym miesiącu internauci wykonali 618,5 tys. różnych aktywności, a wskaźnik interaktywności wyniósł 2,64 mln.
Fanpage „Gazety Wyborczej” zanotował 333 tys. aktywności i 1,37 mln wskaźnika interaktywności, profil „Newsweek Polska” - odpowiednio 214,8 tys. i 988 tys., a fanpage „Przeglądu Sportowego” - 149,2 tys. i 263,1 tys.
Dołącz do dyskusji: „Fakt” i „Przegląd Sportowy” liderami prasowymi na Facebooku, „Auto Świat” przed „Gazetą Wyborczą” (TOP 20)