„Fakt” na czele sprzedaży w IV kwartale, „DGP” liderem wśród e-wydań
W czwartym kwartale ub.r. średnia sprzedaż wydania wszystkich dzienników ogólnopolskich wyniosła 371 147egz. Najchętniej kupowany był „Fakt”, a na czele e-wydań znalazł się „Dziennik Gazeta Prawna” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż wydania „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w czwartym kwartale 2023 roku wyniosła 128 843 egz. - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 76 074 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media).
Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średnia sprzedaż wydania wyniosła 46 927 egz.
Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 34 192 egz.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 30 907 egz.).
Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 21 285 egz.), „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 16 206 egz.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 13 146 egz.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 3 567 egz.).
Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników na poziomie 371 147 egz.
Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet w czwartym kwartale ub.r. wyniosła 371 147 egz.
„DGP” liderem wśród e-wydań
Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są gazety prawno-biznesowe: „Dziennik Gazeta Prawna” (15 921 egz.), „Rzeczpospolita” (14 477 egz.) i „Puls Biznesu” (10 040 egz.).
W tym segmencie dzienników udział e-wydań jest bardzo wysoki. Na czele w tym ujęciu znajduje się „Puls Biznesu” - 76,37 proc., a następnie: „Parkiet Gazeta Giełdy” - 59,85 proc. i „Dziennik Gazeta Prawna” - 51,51 proc.
Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy
Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).
Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Fakt” na czele sprzedaży w IV kwartale, „DGP” liderem wśród e-wydań
Q3 = 132 274
Q4 = 128 843
Fakt
2022 Q2 = 140 529
2022 Q3 = 132 274
2022 Q4 = 128 843
Super Express
2022 Q2 = 81 659
2022 Q3 = 76 044
2022 Q4 = 76 074
Gazeta Wyborcza
2022 Q2 = 48 328
2022 Q3 = 45 757
2022 Q4 = 46 927