Finish zachęca do oszczędzania wody w kuchni
Wystartowała kampania „Obiecajmy” marki produktów do zmywania Finish (Reckitt), realizowana wspólnie z marką Bosch. Partnerem merytorycznym kampanii jest Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy. Za kreację odpowiada agencja Havas Warsaw, a za działania public relations agencja Havas PR Warsaw.
Celem kampanii „Obiecajmy” jest zachęcenie jej odbiorców do niemarnowania wody, zachęcenie do zakupu zmywarki i niezmywania ręcznie. Kampania ma też zachęcić posiadaczy zmywarek, aby nie opłukiwali naczyń, czy wręcz by ich nie przemywali przez wstawieniem do zmywarki. Badania przeprowadzone w 2020 r. wykazały, że nadal duża część posiadaczy zmywarek opłukuje naczynia przed włożeniem ich do zmywarki i zużywają na tę czynność średnio aż 48 litrów wody tygodniowo. Oznacza to, że rocznie marnujemy w Polsce na przepłukiwanie naczyń aż 6,3 miliarda litrów wody.
Reklama ma na celu uświadomienie problemu niedoboru wody w najbliższym czasie, i zwrócenie uwagi na fakt, jak wiele wody marnuje się podczas ręcznego zmywania.
Działania reklamowe objęły swoim zasięgiem telewizję, Internet i punkty sprzedaży.
Reckitt zachęci najmłodszych do oszczędzania wody
Dodatkowo, w ramach projektu firma Reckitt w wybranych przedszkolach, położonych na terenach najbardziej zagrożonych suszą hydrologiczną, zainstaluje zbiorniki retencyjne, które pomogą w codziennym gromadzeniu deszczówki.
Dzieci otrzymają niezbędne zestawy narzędzi wraz z nasionami warzyw i owoców, dzięki którym z łatwością będą mogły dbać o roślinność wokół budynków, przy okazji świetnie się bawiąc. Dodatkowo nauczyciele przedszkolni zostaną zaopatrzeni w scenariusze lekcji, które pozwolą na rzetelną edukację najmłodszych na temat konieczności oszczędzania wody. Do tej pory przeprowadzono pilotażowe zajęcia w trzech przedszkolach na terenie Warszawy.
Materiały edukacyjne (książeczka w formie elektronicznej, scenariusze zajęć dla przedszkolaków) dostępne będą także na dedykowanej stronie kampanii obiecajmy.finish.pl.
- Dzieci z wybranych przedszkoli na terenach najbardziej zagrożonych suszą hydrologiczną otrzymają książeczki o przygodach Kropelki Amelki, która będzie ich przewodnikiem po magicznej krainie „Dostatkowo”. Nasza bohaterka w zabawny i przystępny sposób wytłumaczy najmłodszym, jak codziennie mogą oszczędzać wodę w domu i swoim najbliższym otoczeniu. Mamy nadzieję, że niebieska Kropelka zostanie nową przyjaciółką najmłodszych czytelników i zyska status towarzysza, do którego porad chętnie wraca się na co dzień - mówi Bartosz Stawikowski, senior brand manager marki Finish.
Za koncept kreatywny i jego realizację odpowiada agencja Havas Warsaw, za działania w zakresie PR odpowiada Havas PR Warsaw.
Media zaplanował i kupił dom mediowy OMD. Partnerem merytorycznym kampanii jest Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowy Instytut Badawczy.
Dołącz do dyskusji: Finish zachęca do oszczędzania wody w kuchni