Forrester: o 13 proc. wzrośnie wartość rynku e-commerce w Europie Zach. w 2011
W bieżącym roku wartość rynku internetowych zakupów w Europie Zachodniej sięgnie 92 miliardów euro.
Taką prognozę, zakładającą 13-proc. wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym, przedstawiła firma badawcza Forrester Resarch. Dla porównania, w roku 2010 rynek zwiększył swoją wartość o 18 proc., do 81 miliardów dolarów.
Forrester szacuje, że do 2015 roku wydatki internautów z Europy Zachodniej na zakupy online będą rosły rocznie średnio o 10 proc. i sięgną wówczas 134 miliardów dolarów.
Z danych firmy badawczej wynika, że w roku 2010 w sieci kupowało 57 proc. dorosłych mieszkańców regionu, a statystyczny użytkownik wydał w ten sposób 517 euro - najwięcej Brytyjczycy (871 euro), najmniej Hiszpanie (255 euro). W 2015 roku regionalna średnia ma wzrosnąć do 652 euro.
Dane i prognozy Forrester Research obejmują 17 państw Europy Zachodniej (Austria, Belgia, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Irlandia, Włochy, Luksemburg, Holandia, Norwegia, Portugalia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania).
Dołącz do dyskusji: Forrester: o 13 proc. wzrośnie wartość rynku e-commerce w Europie Zach. w 2011