#ForYouSummit, czyli jak TikTok wpływa na ewolucję komunikacji
Liczne inspiracje, solidna dawka merytorycznej wiedzy, case studies czołowych marek oraz sesje kreatywne odbyły się w trakcie pierwszego w Centralnej Europie TikTok #ForYouSummit - autorskiej konferencji biznesowo-marketingowej. Honorowym gościem tegorocznej edycji był David Shing - wizjoner, futurysta i ekspert w zakresie marketingu cyfrowego, który podzielił się z słuchaczami swoimi przemyśleniami na temat ekosystemu dzisiejszego świata biznesu i najnowszych narzędzi wspieranych przez sztuczną inteligencję.
Tegoroczna, pierwsza edycja konferencji, która odbyła się w środę w Warszawie, jest zarazem największym wydarzeniem biznesowym TikToka w regionie Centralnej Europy i jednym z największych w Europie. Motywem przewodnim jest hasło "Entertainment that drives impact" skupiającym się na unikalnym ekosystemie TikToka, łączącym angażujacy i inspirujący kontent, otwartą i kreatywną społeczność oraz niepodrabialny ekosystem dla biznesu. W całodniowej agendzie uczestniczyła ponad pięćsetka gości z ponad 10 krajów Europy.
– Dla biznesu pytanie o TikToka to od dawna nie pytanie "czy". Z ponad miliardową społecznością na całym świecie TikTok jest miejscem, w którym zderzają się rozrywka, kreatywność i kultura, a marki mają wyjątkową okazję do bycia odkrytym i zainspirowania swoich odbiorców do działania Zwłaszcza rozrywka, motyw przewodni tegorocznego CE #ForYouSummit ma kolosalny wpływ na postawy konsumenckie, ponieważ będąc osadzoną w kulturze, wywiera wpływ, inspiruje naszą społeczność i staje się katalizatorem reakcji. Na TikTok treści są dobierane na podstawie tego, co nasza społeczność uważa za zabawne, więc przyciągają uwagę i budują zaufanie. 4 na 10 użytkowników TikToka twierdzi także, że czynnik „bycia podniesionym na duchu”, czyli wprost - zostanie rozbawionym, pozytywnie nastrojonym, jest kluczem do zmotywowania ich do dokonania zakupu – podkreślając znaczenie, jakie dla marek ma łączenie kreatywności i radości jako kluczowych składników w osiąganiu bezpośrednich wyników – podkreśla Liv Sandberg, General Manager, Global Business Solutions, TikTok Central Europe & Nordics.
Dlatego wśród serii inspirujących przemówień znalazło się, między innymi, wystąpienie Davida Shinga - australijskiego futurysty, mówcy, dyrektora kreatywnego i przedsiębiorcy. Znanego również ze swojej performatywnej osobowości oraz odważnego i polaryzującego pseudonimu "cyfrowy prorok". Shingy, wieloletni ekspert i strategiczny konsultant m.in. Verizona czy AOL-u, specjalizuje się w doradzaniu klientom w zakresie pomysłowych i skutecznych podejść do optymalizacji wartości marki w cyfrowym krajobrazie. Jego pasją jest edukowanie dużych marek w zakresie wyjątkowych możliwości, jakie dają pojawiające się technologie cyfrowe, społecznościowe i mobilne. Na ForYou Summit David opowie o wzajemnym wpływie TikToka i kultury popularnej.
– Bardzo dużą wagę poświęcamy obecnie w rozmowach z klientami na temat tego, JAK skutecznie zaplanować obecność na TikToku. Z jednej strony mowa jest o całościowej strategii, rozumieniu i wykorzystaniu pełnego potencjału narzędzia. Stąd obecność Davida Shinga na naszym wydarzeniu, którego otwarte spojrzenie na innowacyjność, a jednocześnie głęboka świadomość zachodzących zmian w komunikacyjnym ekosystemie pomaga wyjść poza standardowe schematy myślenia o marketingu. Z drugiej strony mowa jest o kreatywności, jako kluczowym elemencie warunkującym skuteczność działań. 73% konsumentów nienawidzi pop-upów, 47% wzrostu sprzedaży z reklam uzależnionych jest bardziej od kreatywności niż od jakiegokolwiek innego czynnika, a 1 na 3 użytkowników TikToka jest otwarty na zakupy bezpośrednio przez TikToka dlatego, że widzi tam zabawny, kreatywny kontent. Dlatego tak wiele miejsca poświęcimy dobrym praktykom, ciekawym kampaniom i wniknięciu przez marki w świat społeczności TikToka – mówi Rafał Drzewiecki, Country Manager TikTok na Europę Centralną.
Program konferencji uzupełniają panele z twórcami oraz reprezentatami świata biznesu, mediów i rozrywki poświęcone ich unikalnym doświadczeniom z budowania obecności na platformie.
W rozmowie prowadzonej przez szefową działu operacji na CEE - Paulę Kornaszewską, wzięli udział: Marlena Jezierska - Head of Digital Marketing i Director of Podcast w Polsacie, Filip Szuksztul, twórca megapopularnego kanału filsoon.tv oraz uwielbiany prezenter telewizyjny i osobowość medialna - Krzysztof Ibisz, który właśnie dołączył do TikToka.
Z kolei w panelu dyskusyjnym na temat wspólnych punktów między TikTokiem, sportem i biznesem gościli: Joanna Ogórek, Head of Marketing w Lamborghini, Łukasz Gikiewicz, były piłkarz, komentator i ekspert telewizyjny, Maciej Kawulski, współzałożyciel polskiej federacji KSW oraz Bartosz Ostałowski, jedyny na świecie kierowca zawodowy i drifter, który prowadzi samochód za pomocą stóp.
TikTok stał się najszybciej rozwijającą się platformą rozrywkową w historii, która podbija serca coraz większej liczby użytkowników. Członkowie społeczności cenią ją jako źródło radości, możliwości wyrażania siebie w kreatywny sposób. Jest to też doskonałe narzędzie marketingu, z którego korzystają firmy z całego świata.