157 tys. widzów „Free Solo” w National Geographic
Polską premierę dokumentalnego filmu „Free Solo: ekstremalna wspinaczka” na antenie National Geographic oglądało średnio 157 tys. widzów. Z informacji udostępnionych przez nadawcę wynika, że jest to najwyższa widownia pojedynczej pozycji programowej w tej stacji od 2015 roku.
Dokument „Free Solo” jest zapisem przygotowań Alexa Honnolda do wspinaczki, o której bohater marzył przez wiele lat. Honnold chce zdobyć najsłynniejszą ścianę skalną na świecie i wspiąć się na wznoszący się ponad kilometr nad ziemią granitowy monolit w Parku Narodowym Yosemite bez żadnej asekuracji.
Polska premiera dokumentu na antenie National Geographic odbyła się w niedzielę, 3 marca 2019 roku o godz. 21.00. Średnia widownia tej emisji wyniosła 157,3 tys. osób. Przełożyło się to na 1,05 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 1,75 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez nadawcę.
Przynajmniej przez 1 minutę produkcję obejrzało 330 tys. osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 194 tys.).
Dla porównania, National Geographic w 2018 roku miał średnio 0,28 proc. udziału w 4+ oraz 0,29 proc. w 16-49. Oznacza to, że premiera dokumentu miała kilkukrotnie wyższe wyniki względem długookresowych udziałów stacji.
Z informacji udostępnionych przez nadawcę wynika, że widownia „Free Solo” w 4+ to najchętniej oglądana pojedyncza pozycja programowa w tej stacji od 2015 roku.
Kilka dni temu produkcja otrzymała statuetkę Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej za najlepszy pełnometrażowy film dokumentalny. Wcześniej film został wyróżniony w tej samej kategorii nagrodą BAFTA.
Dołącz do dyskusji: 157 tys. widzów „Free Solo” w National Geographic