Fundacja Ocalenie w kampanii prosi o przekazanie 1% podatku
Fundacja Ocalenie ruszyła z kampanią „Wspieramy tych, którzy przeszli najwięcej", zachęcającą do przekazania 1% podatku na rzecz wsparcia uchodźców i uchodźczyń, którzy przybyli do naszego kraju. W akcję zaangażowała się aktorka Magdalena Różczka.
Uchodźczynie, uchodźcy, imigranci i imigrantki, którym od 2000 roku pomaga Fundacja Ocalenie, to osoby, które wiele przeszły, by nie przebywać codziennie w cieniu zagrożenia. Ich droga przekłada się na rozmaite dystanse, ale zmierza w jednym kierunku – stabilnego, bezpiecznego życia, umożliwiającego dostęp do pracy, opieki zdrowotnej i edukacji. Dlatego organizacja startuje z najnowszą kampanią, zachęcającą do przekazania 1% podatku na rzecz pomocy jej klientkom i klientom.
Dzięki zebranym środkom będą oni mogli postawić kolejny krok, tj. uzyskać potrzebną pomoc prawną, przebrnąć przez niezbędne formalności, zapisać dzieci do szkoły czy znaleźć pracę.
Na potrzeby kampanii Fundacji Ocalenie, opatrzonej hasztagiem #KOLEJNYKROK, powstał spot w formie animacji, do którego głos podłożyła znana aktorka Magdalena Różczka.
Dziecko w drodze w spocie Fundacji Ocalenie
W materiale możemy zobaczyć dziecko, które rozpoczyna długą drogę, w trakcie której dołącza dorosła osoba. Przez cały ten dystans widzimy jedynie ich nogi oraz tło zmieniające się na kolejnych etapach trasy – od wojennych obrazków, po lasy i morze. Ostatecznie docierają oni do Polski, gdzie mają swoje bezpieczne miejsce do życia. Twarzy bohaterów spotu jednak nie ujrzymy – w podobnej, trudnej i wymagającej wsparcia sytuacji może bowiem znaleźć się każdy z nas.
– Tworząc koncepcję najnowszej kampanii, wraz z towarzyszącym jej spotem, chcieliśmy zwizualizować, jak ogromne, dosłownie i metaforycznie, bywają dystanse pokonywane przez uchodźczynie i uchodźców i z jakim wysiłkiem to się wiąże. A także pokazać, że nawet pomimo dramatycznych przejść, z pewną pomocą, można dotrzeć do celu i znaleźć spokojne, stabilne miejsce do życia. Muszę przyznać, że kiedy rozpoczynaliśmy pracę nad tegoroczną kampanią, nie spodziewaliśmy się z czym przyjdzie nam się mierzyć już za chwilę – mówi Piotr Bystrianin, prezes zarządu Fundacji Ocalenie.
Koncepcję kreatywną kampanii opracowało K2 Create. Za działania PR-owe odpowiada agencja 24/7Communication. Produkcją spotu zajęła się Grupa Vidoq.
Dołącz do dyskusji: Fundacja Ocalenie w kampanii prosi o przekazanie 1% podatku