Fundacja State of Poland chce łączyć dawców i biorców osocza
Rusza akcja społeczna "Krewki", łącząca dawców osocza z biorcami. Kampanię zainicjowała Fundacja State of Poland.
Fundacja State of Poland postanowiła zainicjować akcję wspierania zbierania osocza od ozdrowieńców po przebytym Covid-19.
- Dzięki krewki.pl jako dawca-zarejestrowany członek społeczności, każdy może zidentyfikować liczbę osób w okolicy potrzebujących osocza i zgłosić swoją gotowość do pomocy. Może również sprawdzić, gdzie oddać osocze i jakie warunki musi spełnić. Strona i aplikacja zapewniają też możliwość zaproszenia znajomego ozdrowieńca do przystąpienia do akcji. Dostęp do społeczności uzyskuje się dzięki stronie www lub dedykowanej aplikacji KREWKI. Wystarczy, zarejestrować się jako jej użytkownik. Tworzenie aplikacji i strony nie odbyło się bez współpracy z osobami odpowiedzialnymi za pobieranie krwi i osocza. Akcja jest oddolna, ale uznaliśmy, że poinformujemy o niej stacje krwiodawstwa, aby były przygotowane na zapytania od chorych i ozdrowieńców ewentualnie powołujących się na krewki.pl - podsumowuje Danuta Nierada, dyrektor kreatywna Fundacji State of Poland.
Fundacja State of Poland pomaga w walce z Covid-19
Kampania i akcja społeczna mają przyczynić się do zwiększenia zainteresowania oddawaniem osocza przez ozdrowieńców, aby cennego leku dla nikogo nie zabrakło.
Akcji społecznej towarzyszy kampania reklamowa. 6 – 9 grudnia w mediach społecznościowych można było obejrzeć sześciosekundowy teaser, w którym Święty Mikołaj przeprasza rodziców za to, że nie przyjdzie w tym roku.
14 grudnia ruszyła główna część kampanii, która prowadzona jest w stacjach telewizyjnych Polsat i TVP oraz w portalach społecznościowych Facebook, Instagram, YouTube oraz kanałach VOD ippla oraz TVP. Składa się ona z dwóch formatów – 30 sekundowego dostępnego i 15 sekundowego dostępnego.
W spocie widzimy starszego pana w szpitalu, podłączonego do respiratora. To Święty Mikołaj. Nie dość, że w tym roku nie będzie mógł przynieść prezentów, to jeszcze sam potrzebuje podarunku, jakim jest osocze. W ten sposób podkreślona zostaje społeczna potrzeba pomocy, zwłaszcza ludziom starszym, którzy są szczególnie podatni na zakażenie wirusem i ciężej znoszą wynikające z niego powikłania. W spocie widzimy odnośnik do strony krewki.pl i zachęcenie do sprawdzenia, kto potrzebuje pomocy w naszej najbliższej okolicy.
Spot został przygotowany w wersji polskiej i angielskojęzycznej. Dodatkowo w centrum Warszawy i Wrocławia powieszone są siatki wielkoformatowe.
Dołącz do dyskusji: Fundacja State of Poland chce łączyć dawców i biorców osocza