Gannett przechodzi restrukturyzację. Nowe oddziały i szefowie
Koncern prasowy Gannett zapowiedział zmiany w swojej strukturze. Gannett Media pod kierownictwem Maribel Perez Wadsworth będzie zajmować się dostarczaniem treści, zaś dział o nazwie Digital Marketing Solutions odpowiada za obsługę klientów w obszarze cyfrowego marketingu.
Gannett jest obecnie jednym z największych koncernów prasowych w Stanach Zjednoczonych, do którego należą takie tytuły jak „USA Today”, „Detroit Free Press” oraz „Milwaukee Journal Sentinel”. Ogólnie firma wydaje ponad sto lokalnych gazet codziennych w 46 stanach. Ponadto w portfolio koncernu jest kilkaset lokalnych tygodników o rozmaitej tematyce.
Nowa struktura
Niedawno Gannett zapowiedział, że zamyka co najmniej 19 drukowanych tygodników obsługujących 26 społeczności we wschodnim Massachusetts, zgodnie z ogłoszeniami zamieszczonymi na stronach internetowych tych gazet. Ponadto dziewięć tygodników zostanie połączonych w cztery.
Teraz z kolei wydawca zaplanował następne zmiany. Ogłosił restrukturyzację korporacyjną, w wyniku której powstaną dwie nowe jednostki biznesowe.
Według zapowiedzi dział Gannett Media będzie koncentrować się na wiadomościach, treściach, operacjach, takich jak druk i dystrybucja, rozwiązaniach marketingowych business-to-business (w tym reklamie) oraz wzroście subskrypcji cyfrowych. Maribel Perez Wadsworth, prezes działu wiadomości w Gannett oraz wydawca „USA Today” i USA Today Network, została mianowana szefową tej jednostki.
Czytaj także: G/O Media przejmuje biznesowy serwis Quartz
Drugą jednostką utworzoną w ramach restrukturyzacji jest Digital Marketing Solutions (DMS), która ma pomagać markom i firmom przyciągnąć i utrzymać klientów, a w jej skład wchodzi Locailo, dostawca usług marketingu cyfrowego. Kris Barton, dyrektor ds. produktu w Gannett, zostanie prezesem nowej jednostki i będzie nadzorował działania wspierające rozwiązania marketingowe, w tym obsługę klienta, produkty i inżynierię.
- Myślę, że jest to ogromny krok naprzód, jeśli chodzi o to, aby nasza struktura organizacyjna naprawdę pomogła nam w realizacji zakładanej strategii - zaznaczył w komunikacie Kris Barton. - Jesteśmy firmą opartą na subskrypcji.
Plan zakłada, że dwóch innych członków zarządu Gannetta, Kevin Gentzel, dyrektor ds. przychodów i Bernie Szachara, szef jednego z działów opuszczą firmę w ciągu najbliższych tygodni.
Wadsworth, absolwentka uniwersytetu w Miami, jest związana z Gannettem od ponad 25 lat. Swoją karierę w firmie rozpoczęła jako reporterka w „Rockford Register Star” w stanie Illinois. W 2015 r. została mianowana pierwszym dyrektorem ds. strategii i transformacji w Gannett. Menedżerka zasiada też w zarządzie Associated Press i społeczności internetowej Skillshare, przewodniczy News Media Alliance i jest prezesem Międzynarodowego Stowarzyszenia Mediów Informacyjnych.
Czytaj także: „The Guardian” z milionem cyfrowych subskrypcji
Z kolei Kris Barton kieruje rozwojem produktów konsumenckich i marketingowych Gannetta od 2017 r. Zanim dołączył do wydawcy, kierował globalnym zespołem jako dyrektor ds. produktu w firmie ReachLocal. Absolwent Brigham Young University pracował również jako dyrektor operacyjny w firmie Nero produkującej oprogramowanie multimedialne oraz pełnił różne funkcje kierownicze w Microsoft Corporation.
Dołącz do dyskusji: Gannett przechodzi restrukturyzację. Nowe oddziały i szefowie