„Gazeta Pomorska” najchętniej kupowana w III kwartale, „Polska Metropolia Warszawska” na czele e-wydań
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych w trzecim kwartale 2023 roku najchętniej kupowana była „Gazeta Pomorska”, a na czele e-wydań znalazła się „Polska Metropolia Warszawska” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
W trzecim kwartale 2023 roku średnia sprzedaż wydania „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) wyniosła 11 823 egz. - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej wynik zmniejszył się o 16,34 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 7 451 egz. zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa). Sprzedaż tytułu zmalała o 20,77 proc.
Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Jego średnia sprzedaż wydania wyniosła 7 181 egz., po spadku o 23,07 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają również wydawanie przez Polska Press Grupę tytuły „Polska Metropolia Warszawska” (6 198 egz.; wzrost o 12,22 proc.; awans z miejsca 12.) oraz „Głos - Dziennik Pomorza” (5 560 egz.; - 20,09 proc.; spadek z pozycji czwartej).
Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników spadła o 16 proc.
Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet regionalnych i lokalnych w trzecim kwartale 2023 roku wyniosła 106 552 egz. Była o 16,24 proc. niższa niż w trzecim kwartale 2022 roku.
„Polska Metropolia Warszawska” na czele e-wydań
Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są następujące gazety: „Polska Metropolia Warszawska” (3 067 egz.), „Gazeta Krakowska” (1 212 egz.) i „Nowiny” (1 211 egz.).
Na czele pod względem udziału e-wydań w sprzedaży wydania znajduje się „Polska Metropolia Warszawska” - 49,48 proc., a następnie: „Kurier Lubelski” - 33,70 proc. i „Gazeta Krakowska” - 26,70 proc.
Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy
Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).
Sprzedaż wydania to suma sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Pomorska” najchętniej kupowana w III kwartale, „Polska Metropolia Warszawska” na czele e-wydań
Tam była wyjątkowa, internacjonalistyczna atmosfera wzajemnego zrozumienia, oczywiście jak ktoś należał do kliki, a najlepiej do partii jedynej i słusznej, bardzo przez tamtejszych redaktórw kochanej.