SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Gazeta Wyborcza” drożeje, a konkurenci nie

Wydawcy “Rzeczpospolitej”, “Dziennika Gazety Prawnej” czy “Super Expressu” nie planują wzorem “Gazety Wyborczej” podniesienia cen swoich dzienników od 1 lipca br.

Jak już informowaliśmy od poniedziałku “Gazeta Wyborcza” będzie kosztowała 2,50 zł w poniedziałki, wtorki i środy oraz 2,90 zł w czwartki, piątki i soboty. Cena prenumeraty teczkowej od sierpnia 2013 roku wyniesie 2,10 zł. Dotąd “Gazeta Wyborcza” kosztowała 2,30 zł od poniedziałku do czwartku, a w piątki i soboty jej cena wynosiła 2,80 zł, a w prenumeracie teczkowej - 1,90 zł (więcej na ten temat)

Agora podwyżkę tłumaczy rosnącymi kosztami wydawniczymi. Ostatnia podwyżka ceny “GW” miała miejsce niedawno, bo pół roku temu. Wtedy ceny podniosły też “Rzeczpospolita”, „Dziennik Gazeta Prawna” i „Parkiet”, a miesiąc wcześniej także „Fakt” i „Super Express”.

- Odczuwamy wzrost kosztów ale nie planujemy do końca 2013 roku podnoszenia ceny “Rzeczpospolitej” - mówi Wirtualnemedia.pl Eryk Kłopotowski, rzecznik prasowy Gremi Media. Podwyżki ceny nie planuje też “Dziennik Gazeta Prawna” czy “Super Express”.

Od początku br. „Fakt” (Ringer Axel Springer Polska) kosztuje 1,70 zł od poniedziałku do środy i w weekend, a 1,99 zł w czwartki i piątki, „Super Express” (Murator) - 1,70 zł od poniedziałku do czwartku, 1,80 zł w weekendy, a 1,90 zł w piątki, „Rzeczpospolita” -  3,90 zł, natomiast „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 3,40 zł.

Największą sprzedaż ogółem notuje „Fakt” (w kwietniu br. było to średnio 346 916 egz.), przed „Gazetą Wyborczą” - 210 164 egz., oraz „Super Expressem” - 159 206 egz. (zobacz pełne dane ZKDP). W sprzedaży kioskowej liderem jest „Fakt” (średnio 342 912 egz. w kwietniu), wyprzedzając „Super Express” - 158 371 egz., oraz „Gazetę Wyborczą” - 141 003 egz. (zobacz szczegóły).

Dołącz do dyskusji: “Gazeta Wyborcza” drożeje, a konkurenci nie

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Yogidługonogi
Czy oni myślą, że po zmianie ceny (zwanej potocznie opłatą manipulacyjną) z brukowcowej na normalną ktoś uwierzy, że przestali być brukowcem? Lemingi i tak uważają GazoWnię za gazetę, a społeczeństwo już dawno nie daje się nabierać na te tanie sztuczki. A więc sprzedaż znów poszybuje. A raczej zanurkuje.
0 0
odpowiedź
User
analityk
Ze względu na żenujący poziom gazety, Wyborcza powinna być rozdawana za darmo razem ze swoją mutacją ogłoszeniowo -brukową Metrem.
0 0
odpowiedź
User
andre
nie wróżę jej (gazecie) nic dobrego na przyszłość. tendencja powinna być odwrotna
0 0
odpowiedź