„Gazeta Wyborcza” w dół, „Fakt” mocno w górę
We wrześniu br. dzienniki zarobiły z reklam mnie więcej tyle samo, co rok wcześniej. W czołówce największy spadek przychodów zanotowała „Gazeta Wyborcza”, a największy wzrost - „Fakt”.
We wrześniu br. polskie dzienniki zarobiły z reklam (cennikowo, bez autopromocji) 223,6 mln zł – wynika z danych firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) dla portalu Wirtualnemedia.pl. To o 0,1 więcej niż we wrześniu ub.r.
Zdecydowanym liderem segmentu jest „Gazeta Wyborcza” (Agora), jednak w skali roku zanotowała spadek cennikowych wpływów reklamowych wynoszący 7,5 proc. Pozostałe dzienniki z czołówki zarobiły z reklam więcej niż rok wcześniej: „Fakt” (Axel Springer Polska) o 17,5 proc., „Polska The Times” (Polskapresse) o 12,6 proc., „Metro” (Agora) o 9,4 proc., a „Rzeczpospolita” (Presspublica) o 5,6 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe dzienników (bez autopromocji) | ||
IX.2010 | IX.2009 | |
Gazeta Wyborcza | 73 275 954 zł | 79 215 482 zł |
Polska The Times | 28 800 687 zł | 25 576 500 zł |
Fakt | 23 923 613 zł | 20 357 620 zł |
Rzeczpospolita | 17 624 029 zł | 16 691 415 zł |
Metro | 10 447 060 zł | 9 550 862 zł |
monitorowane tytuły razem | 223 600 084 zł | 223 275 267 zł |
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” w dół, „Fakt” mocno w górę