Gazety 11 proc. mniej z reklam. „GW” mocno w dół, „Rz” i „SE” w górę (TOP 10)
W lipcu polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 10,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej” spadły o prawie jedną piątą, za to „Super Expressu” i „Rzeczpospolitej” wzrosły o kilka-kilkanaście proc.
Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe przychody reklamowe „Gazety Wyborczej” (Agora) były w lipcu o 17,8 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Z kolei „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) zarobiła o 16,4 proc. mniej. A kilkuprocentowe spadki wpływów reklamowych zanotowały „Polska” (Polskapresse), „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), bezpłatne „Metro” (Agora) i „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - odpowiednio 3,7, 4,8, 4,7 i 6,3 proc.
>>> Wszystkie dzienniki straciły w I półroczu, „Rzeczpospolita” najbardziej na minusie
Przychody reklamowe wszystkich gazet w lipcu zmalały rok do roku o 10,8 proc. To więcej niż w całym I półroczu, kiedy dynamika ten spadek wyniósł 8,4 proc. (zobacz szczegółowe dane).
Z drugiej strony „Rzeczpospolita” (Presspublica) cennikowo zarobiła w lipcu z reklam 11,7 proc. więcej niż przed rokiem, „Super Express” (Murator) - o 4,1 proc., a „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) - o 1,2 proc. Jeszcze bardziej - o 15,2 proc. - wzrosły wpływy reklamowe bezpłatnego „Echa Miasta” (Polskapresse).
>>> Wszystkie dzienniki regionalne straciły w I półroczu 2012
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | VII.2012 | VII.2011 |
Gazeta Wyborcza | 37 626 993 zł | 45 786 264 zł |
Polska | 21 921 073 zł | 22 752 665 zł |
Fakt | 14 429 791 zł | 15 154 434 zł |
Rzeczpospolita | 8 834 125 zł | 7 908 518 zł |
Super Express | 8 292 539 zł | 7 963 235 zł |
Metro | 6 913 419 zł | 7 254 115 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 3 709 944 zł | 3 957 908 zł |
Echo Miasta | 3 438 761 zł | 2 983 699 zł |
Przegląd Sportowy | 2 975 447 zł | 2 941 319 zł |
Gazeta Pomorska | 2 573 450 zł | 3 076 810 zł |
monitorowane tytuły razem | 135 703 432 zł | 152 135 016 zł |
Dołącz do dyskusji: Gazety 11 proc. mniej z reklam. „GW” mocno w dół, „Rz” i „SE” w górę (TOP 10)
Co teraz będzie z prasą, jak się skończy tak dobry reklamodawca?