SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gazety 15 proc. mniej z reklam. „Rzeczpospolita”, „Puls Biznesu” i „Gazeta Wyborcza” mocno w dół

W 2013 roku cennikowe wpływy reklamowe gazet były o 15,3 proc. niższe niż rok wcześniej. Spadki rzędu 20-30 proc. zanotowały „Rzeczpospolita”, „Puls Biznesu”, „Gazeta Wyborcza”, „Nasze Miasto” i „Gazeta Pomorska”, a najmniej stracił „Dziennik Gazeta Prawna”.

Z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe nakłady na reklamę w gazetach wyniosły w ub.r. 1,7 mld zł, o 306 mln zł mniej niż w 2012 roku. Oznacza to spadek o 15,3 proc.

Jednak faktycznie wydatki reklamowe w gazetach mogły zmaleć jeszcze mocniej, ponieważ według szacunków Starlinka rzeczywiste inwestycje w tym zakresie w pierwszych trzech kwartałach ub.r. wyniosły tylko 248,6 mln zł, aż o 29,1 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły).

>>> „Fakt” liderem sprzedaży, ostro w dół „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza”

Liderująca na rynku reklamy w dziennikach „Gazeta Wyborcza” (Agora) osiągnęła w ub.r. cennikowe wpływy w wysokości 477,6 mln zł, o 111,9 mln zł mniej niż rok wcześniej, co daje spadek o 19 proc. Jeszcze mocniej zmalały przychody reklamowe „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communications) i „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - odpowiednio o 26,2 proc. (z 150,2 do 110,9 mln zł) i 25,8 proc. (z 44,4 do 33 mln zł).

Równie duże spadki zanotowały bezpłatne „Nasze Miasto” (Polskapresse) i regionalna „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne). Pierwsza gazeta zarobiła mniej o 28 proc., a druga o 20,3 proc.

>>> Wszystkie dzienniki regionalne z niższą sprzedażą, liderem „Dziennik Zachodni”

Cennikowe wpływy reklamowe „Polski” (Polskapresse) zmalały w skali roku o 16,5 proc. (z 298,7 do 249,4 mln zł), „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - o 11,3 proc. (z 208,2 do 184,7 mln zł), a bezpłatnego „Metra” (Agora) - o 12,6 proc. (z 107,9 do 94,4 mln zł).

Stosunkowo najmniej straciły „Super Express” (Murator) i „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes). Cennikowe przychody reklamowe „SE” spadły w skali roku o 9,4 proc. (z 116,9 do 105,9 mln zł), a „DGP” - o 5,8 proc (z 71,8 do 67,6 mln zł).

W 2014 roku rynek reklamowy w gazetach będzie się dalej kurczyć. Według pytanych przez Wirtualnemedia.pl analityków z czołowych domów mediowych nakłady w tym zakresie zmaleją o 15-16 proc. (przeczytaj więcej na ten temat).

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

2013

2012

Gazeta Wyborcza

477 612 679 zł

589 559 428 zł

Polska

249 374 395 zł

298 663 810 zł

Fakt

184 706 173 zł

208 254 807 zł

Rzeczpospolita

110 865 861 zł

150 240 401 zł

Super Express

105 881 519 zł

116 867 053 zł

Metro

94 357 571 zł

107 919 817 zł

Dziennik Gazeta Prawna

67 622 440 zł

71 805 031 zł

Puls Biznesu

32 980 678 zł

44 455 968 zł

Nasze Miasto

31 914 344 zł

44 314 534 zł

Gazeta Pomorska

31 334 417 zł

39 315 207 zł

monitorowane tytuły razem

1 701 575 352 zł

2 008 034 001 zł

Dołącz do dyskusji: Gazety 15 proc. mniej z reklam. „Rzeczpospolita”, „Puls Biznesu” i „Gazeta Wyborcza” mocno w dół

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lulu
szechterówkę jeszcze samorządy trzymają, po jesieni może być duuuużo gorzej z tymi reklamami...
0 0
odpowiedź
User
elo!
A gdzie mają się ukazywać te reklamy i promocja? W niszowych prawicowych mediach, gdzie ciągle wierzycie, że Maryja była niepokalanie poczętą dziewicą, Rosjanie zamordowali wam Kaczora w zamachu smoleńskim, a światem rządzą Żydzi? Nie bądź śmieszny, prawicowy śmieciu.
0 0
odpowiedź
User
merx
w marcu 68r. kochająca władza ludowa (a za nią część dzisiejszych elyt lewicowych) stwierdziła, że Żydzi są be, i w kochającej pokój ojczyźnie ludowej nie ma dla nich miejsca, więc z tym antysemityzmem na prawicy to raczej żart ...
0 0
odpowiedź