Aflofarm w styczniu wydał na reklamy tyle co Lidl, Natur Produkt, Terg, USP Zdrowie i Kino Świat łącznie (Top10)
W styczniu br. najwięcej na reklamę wydała firma Aflofarm Farmacja Polska. Jej inwestycje wyniosły tyle, ile łączne nakłady kolejnych pięciu największych reklamodawców. Największy wzrost wydatków odnotowały Natur Produkt Zdrovit, Euro-Net i GlaxoSmithKline, a najwyższy spadek - Volkswagen Group Polska.
W styczniu br. marketerzy wydali na reklamy w tradycyjnych mediach (bez internetu) 2,13 mld zł - wynika z raportu opracowanego przez Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media). To 1,2 proc. więcej w porównaniu ze styczniem 2017 roku.
Pozycję lidera wśród największych reklamodawców utrzymuje niezmiennie firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w wysokości 238,2 mln zł - wyższymi rok do roku o 3,4 proc. Jej nakłady reklamowe wynoszą tyle, ile łączne wydatki kolejnych pięciu największych reklamodawców.
Drugi pod względem wydatków Lidl Polska zwiększył je w skali roku o 32 proc., do 53,1 mln zł, a trzeci na podium Natur Produkt Zdrovit podniósł wydatki rok do roku o 53,9 proc., do 52,6 mln zł. Lidl był najaktywniejszą reklamowo marką w telewizji w 2017 roku. W ostatnich dniach firma poinformowała o zerwaniu współpracy z jednym z bohaterów swoich reklam promujących „Ryneczek Lidla” - był to przedsiębiorca z okolic Poznania, jeden z dostawców firmy, który miał się dopuścić nie udzielenia pomocy zatrudnianej u siebie kobiety z Ukrainy.
Spośród pozostałych marketerów, którzy znaleźli się w czołówce w styczniu br., największe wzrosty inwestycji w reklamę w mediach pozainternetowych miały Euro-Net Warszawa, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare oraz USP Zdrowie. Budżet Euro-Netu wzrósł o 64,7 proc. (do 34,2 mln zł), GSK – o 51 proc. (do 25,1 mln zł), a USP – o 30,7 proc. (do 43,2 mln zł). W porównaniu ze styczniem ub.r. więcej wydała też firma Metro Group - na reklamy przeznaczyła 34,9 mln zł, czyli 18,8 proc. więcej niż rok temu.
Swoje wydatki reklamowe zredukowały natomiast Volkswagen Group Polska (o 31,8 proc., do 28,3 mln zł) i firma Terg (o 5,5 proc., do 45,7 mln zł).
Z powyższych danych wynika, że znacząco spadły wydatki reklamowe dystrybutora filmowego Kino Świat. Nie można jednak wnioskować tego wprost - ujemna dynamika w powyższym zestawieniu to skutek zmiany metodologii wyceny reklam kinowych przez Kantar Media. Widoczny tu spadek - jak zaznaczył nam Kantar - nie jest faktycznym spadkiem wydatków reklamowych tej firmy. Dane dotyczące największych reklamodawców obejmują również reklamę kinową, w stosunku do której nastąpiła zmiana metodologii wyceny.
Dołącz do dyskusji: Aflofarm w styczniu wydał na reklamy tyle co Lidl, Natur Produkt, Terg, USP Zdrowie i Kino Świat łącznie (Top10)