Gazety mniej z reklam: GW w dół o 10 proc. a „Fakt” o 20 proc.
W I kwartale br. polskie dzienniki cennikowo zarobiły z reklam 7,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Największe spadki zanotowały „Dziennik Gazeta Prawna”, „Fakt” i „GW”.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że od stycznia do marca br. wpływy reklamowe gazet - cennikowe, bez autopromocji - wyniosły 458,1 mln zł, czyli 7,3 proc. mniej niż przed rokiem. Licząc z autopromocją, ten spadek jest minimalnie mniejszy. Natomiast nakłady na autopromocję wzrosły o 9,2 proc.
>>> Sprzedaż dzienników: „Gazeta Wyborcza” najmniej w historii
W czołówce zdecydowanie najbardziej w skali roku spadły przychody reklamowe „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - o 35,3 proc. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił 19,4 proc. mniej, „Gazeta Wyborcza” - 9,4 proc. mniej, a „Rzeczpospolita” (Presspublica) - o 5,8 proc. mniej.
>>> Dzienniki regionalne tracą czytelników, najbardziej „Głos Dziennik Pomorza”
Za to wpływy reklamowe „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) wzrosły o 12,8 proc., „Polski” (Polskapresse) - o 8 proc., a „Super Expressu” (Murator) - o 7,5 proc. Jeszcze większe wzrosty zanotowały bezpłatne „Metro” (Agora) i „Echo Miasta” (Polskapresse) - odpowiednio 18,6 i 25,4 proc., oraz regionalna „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) - 27,1 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji) | ||
I-III 2012 | I-III 2011 | |
Gazeta Wyborcza | 142 387 878 zł | 157 091 008 zł |
Polska | 69 658 980 zł | 64 494 769 zł |
Fakt | 45 134 165 zł | 55 989 969 zł |
Rzeczpospolita | 34 780 814 zł | 36 929 763 zł |
Super Express | 27 069 434 zł | 25 170 317 zł |
Metro | 25 175 435 zł | 21 221 886 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 12 410 000 zł | 19 195 374 zł |
Echo Miasta | 11 298 817 zł | 9 007 802 zł |
Puls Biznesu | 10 287 010 zł | 9 115 936 zł |
Gazeta Pomorska | 8 598 858 zł | 6 762 700 zł |
monitorowane tytuły razem | 458 123 899 zł | 494 140 986 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 496 875 995 zł | 529 615 763 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 38 752 096 zł | 35 474 777 zł |
Dołącz do dyskusji: Gazety mniej z reklam: GW w dół o 10 proc. a „Fakt” o 20 proc.