Gdańsk wyda 800 tys. zł na social media, chce mieć profil na TikToku
Władze Gdańska wybierają w przetargu agencję, która zajmie się do końca 2022 roku obsługą aktywności miasta w mediach społecznościowych. Budżet zlecenia wynosi 800 tys. zł. Miasto chce pojawić się na platformie TikTok.
Przetarg obejmuje obsługę gdańskich mediów społecznościowych w zakresie oficjalnych kanałów zarządzanych przez Miasto Gdańsk na Facebooku, Twitterze, Instagramie, Spotify oraz założenie i prowadzenie kanału miasta na TikToku.
Celem tego ma być wsparcie wizerunkowe marki Gdańsk, zwiększenie świadomości gdańszczanek i gdańszczan na temat wydarzeń i atrakcji w mieście, zainteresowanie turystek oraz turystów zagranicznych ofertą Gdańska o charakterze rozrywkowo-kulturalnym, aktywizacja społeczności lokalnej oraz zapewnienie stałego kontaktu z nią.
Wybrana w przetargu agencja zajmie się administrowaniem oficjalnymi kanałami miasta Gdańska w mediach społecznościowych, stałym doradztwem związanym z obecnością Gdańska w social mediach, jak również sprawnym reagowaniem na zmiany istniejących trendów i zasad funkcjonowania poszczególnych kanałów oraz dyspozycyjność w sytuacjach kryzysowych.
Agencja ta będzie też odpowiadać za prowadzenie w cyklach miesięcznych kampanii reklamowych na portalu facebook.com lub/i na Twitterze nie przekraczających budżetu 5000 zł brutto miesięcznie.
Ponadto do jej obowiązków należeć będzie założenie nowego kanału na TikToku oraz koordynowanie i współpraca z mikroinfluenserami, przygotowanie 2 produkcji filmowych miesięcznie - od 30 sek-2 minut związanych z życiem miasta.
Władze Gdańska oczekują publikacji 90 - 120 postów/zdjęć miesięcznie na Facebooku, takiej samej liczby publikacji na Twitterze, min. 30 postów/zdjęć miesięcznie na Instagramie, min. 1 playlisty miesięcznie na Spotify oraz od 2 do 4 autorskich lub mikroinfluenserskich publikacji w miesiącu, z możliwością zwiększenia lub zmniejszenia tej liczby, w zależności od bieżących potrzeb na TikToku.
Gdańsk w przetargu dostał jedną ofertę
Na wszystkie te działania władze Gdańska przeznaczą 800 tys. zł brutto, a z wybraną agencją będą pracować do końca 2022 roku.
W odpowiedzi na przetarg wpłynęła jedna oferta - od agencji Personal PR, która zaproponowała kwotę 774,9 tys. zł.
- Trudno ocenić budżet, ponieważ z treści nie wynika, czy w ramach obsługi, mamy tylko publikację treści i moderację, czy również tworzenie contentu. Dodatkowo niewiadomą są koszty współpracy z influencarami na TikToku. Koszty te mogą być bardzo różne, co będzie miało istotny wpływ na koszt obsługi tego profilu. Zarówno w przypadku Spotify i TikTok, nie wiemy, jaki będzie na to pomysł. Listy na Spotify obserwuje 350 osób, a więc widać, że kanał nie jest istotny z punktu widzenia miasta. To samo może dotyczyć TikToka, bo z jednej strony wymaga on innego podejścia zarówno co do formy materiałów jak i do sposobu komunikacji, z drugiej zaś nie zaplanowano wsparcia budżetowego - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Marek Fordoński, head of paid social w MullenLowe MediaHub.
Dołącz do dyskusji: Gdańsk wyda 800 tys. zł na social media, chce mieć profil na TikToku