Mundial ogląda w TVP średnio 3 mln osób. Hitami mecze Polaków
Pierwsze 28 meczów piłkarskich mistrzostw świata w kanałach Telewizji Polskiej śledziło średnio 2,96 mln osób. Największą publiczność gromadzą spotkania w TVP1, które śledzi 2,53 mln widzów. W TVP2 jest to 727 tys., w TVP Sport - 774 tys., a w TVP 4K - 124 tys. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W okresie od 20 do 27 listopada 2022 roku odbyło się pierwsze 28 meczów Mistrzostw Świata w piłce nożnej 2022. W Polsce pełne prawa do transmisji imprezy ma Telewizja Polska, która pokazuje mecze w TVP1 lub TVP2, TVP Sport oraz TVP 4K.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Średnia widownia wszystkich meczów pokazanych w TVP1 lub TVP2 wyniosła 2,14 mln osób (22 mecze w Jedynce miały 2,96 mln widzów, a sześć spotkań w Dwójce - 727 tys.). Przełożyło się to na 19,62 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 20,73 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 20,56 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Na antenie TVP Sport 25 pokazanych spotkań oglądało 774 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 7,60 proc., 7,60 proc. i 7,70 proc. udziału.
Z kolei w TVP 4K wszystkie 28 pojedynków oglądało dodatkowo 124 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 1,18 proc., 1,28 proc. i 1,32 proc. udziału.
Pierwsze mecze mundialu łącznie oglądało 2,96 mln widzów w telewizji
Łączna widownia analizowanych pojedynków na dwóch lub trzech antenach (w zależności od meczu - każde spotkanie oglądać można było w TVP1 lub TVP2 oraz w TVP 4K, TVP Sport nie relacjonował trzech meczów) wyniosła 2,96 mln osób (27,59 proc., 28,80 proc. i 28,75 proc. udziału).
Polska-Arabia Saudyjska hitem
Od 20 do 27 listopada najchętniej oglądanym meczem mundialu było spotkanie Polska-Arabia Saudyjska, które w TVP1, TVP Sport i TVP 4K śledziło 8,80 mln widzów.
Na drugim miejscu znalazł się rozegrany cztery dni wcześniej mecz pomiędzy Meksykiem, a Polską, który na tych samych stacjach śledziło 8,54 mln osób.
Podium uzupełnia spotkanie Hiszpania-Niemcy z 27 listopada (4,93 mln widzów w TVP1, TVP Sport i TVP 4K).
W samej TVP1 największym zainteresowaniem cieszył się pojedynek Polski z Arabią Saudyjską, który oglądało średnio 6,55 mln osób. W TVP2 do 27 listopada hitem był mecz Japonia-Kostaryka, który miał 1,13 mln widzów.
Na antenie TVP Sport do tej pory najchętniej oglądany był mecz między Meksykiem a Polską, który śledziło 1,82 mln osób. Z kolei w TVP 4K hitem był mecz Polska-Arabia Saudyjska - 474 tys. widzów.
Polska liderem grupy C
Meczowe spotkania tegorocznych Mistrzostw Świata w piłce nożnej pokazane są na żywo w TVP1 lub TVP2, TVP Sport i TVP 4K oraz w internecie. Wśród komentatorów znajdują się: Jacek Laskowski, Dariusz Szpakowski (to jego ostatni mundial), Robert Podoliński, Przemysław Pełka, Kazimierz Węgrzyn, Maciej Iwański, Marcin Żewłakow, Mateusz Borek, Janusz Michallik, Sławomir Kwiatkowski i Kamil Kosowski.
Nasza reprezentacja trzeci grupowy mecz w Katarze rozegra w środę, 30 listopada o godz. 20.00 z Argentyną. Po dwóch z trzech spotkań Polska jest liderem grupy C z wynikiem 4 pkt. (1 pkt. za remis z meczem z Meksykiem i 3 pkt. za zwycięstwo z Arabią Saudyjską).
Dołącz do dyskusji: Mundial ogląda w TVP średnio 3 mln osób. Hitami mecze Polaków
typowe podejście "nie znam się, to się wypowiem" :)