63 proc. post-millenialsów lubi reklamy niosące wartości
Najmłodsi konsumenci (tzw. post-millenialsów, pokolenia Z) oczekują personalizacji od wszystkich produktów i usług w ich otoczeniu. 63 proc. przyznaje zaś, że lubi reklamy, które niosą jakieś wartości - wynika z raportu Criteo.
Generacja Z (post-millenialsi) to pokolenie ludzi urodzonych po roku 1995. W Polsce jego liczba szacowana jest na około 9 milionów (ok. 23,5 proc. populacji kraju). Firma Criteo zbadała kluczowe nawykli zakupowe tego pokolenia.
Raport pokazuje, że kluczowymi wartościami dla "zetek", jeśli chodzi o robienie zakupów, są spersonalizowane doświadczenia, unikatowość i autentyczność marek, a także ładne zaaranżowanie sklepów. Ponad połowa ankietowanych twierdzi, że strony internetowe oraz aplikacje mają większy wpływ na proces zakupu niż reklamy internetowe czy telewizyjne.
Z urządzeń mobilnych Generacja Z korzysta znacznie intensywniej niż starsze pokolenia - ponad 11 godzin tygodniowo, nie wliczając w to czasu pracy czy wysyłania mejli. Na konsumpcję treści (filmy, muzyka, podcasty) w internecie, najmłodsi konsumenci poświęcają z kolei ok 22 godzin tygodniowo.
Pokolenie Z wydaje dużo zarówno w sieci jak i w sklepach stacjonarnych, zwłaszcza na sprzęt elektroniczny – średnio 220 dolary online i 169 w sklepach stacjonarnych (dane za pierwsze sześć miesięcy br.)."Zetki" lubią zakupy w fizycznych sklepach. Choć 77 proc. preferuje zakupy online, to 80 proc., jeśli tylko ma czas, chętnie wybiera się do sklepu stacjonarnego.
Badanie Criteo wskazuje, że coraz bardziej prawdopodobne w przypadku Generacji Z staje się, że sklepy online będą im bardziej służyć do poszukiwań niż faktycznych zakupów produktów. 34 proc. badanych najpierw szuka towaru w sieci, a kupuje do w sklepie stacjonarnym. 23 proc. postępuje odwrotnie - ogląda produkt w fizycznym sklepie, a zakupu dokonuje w internecie.
Raport Gen Z poddał badaniu 940 przedstawicieli pokolenia Z na całym świecie.
Dołącz do dyskusji: 63 proc. post-millenialsów lubi reklamy niosące wartości