Gfk wzbogaca raporty o dane sprzedażowe MediaMarkt
Instytut badawczy Gfk zawarł porozumienie z siecią marketów Media Markt, na mocy którego raporty Key Account Data Reporting zostaną wzbogacone o dane sprzedażowe tego detalisty. Są one już dostępne dla producentów urządzeń elektroniki użytkowej.
Key Account Data Reporting to analizy typu PoS Tracking (Point-of-Sales), oparte na wynikach sprzedaży poszczególnych detalistów.
Nowe analizy pozwalają producentom działającym na rynku oraz firmie MediaMarkt na tworzenie wspólnych, bardziej szczegółowych i efektywniejszych strategii planowania sprzedaży swoich kategorii produktowych. - Dotychczas raporty dla rynku dóbr trwałego użytku dostarczane przez GfK nie zawierały tego typu informacji. Projekt Key Account Data Reporting realizowany wspólnie z MediaMarkt pozwala zrobić kolejny krok ku nowemu wymiarowi raportowania wyników rynku. Dzięki niemu detaliści, decydujący się na wzięcie udziału w tym projekcie i producenci uzyskują nowe pole do współpracy, by razem rozwijać poszczególne kategorie produktowe i identyfikować wspólne obszary wzrostu– komentuje Agnieszka Sora, managing director w GfK.
Dzięki Key Account Data Reporting Media Markt i jego dostawcy mają możliwość korzystania z tych samych danych, przez co mogą wspólnie i efektywniej podejmować decyzje biznesowe, skuteczniej planować kategorii, współtworzyć strategie sprzedażowe.
- Publikacje GfK stanowią dla przedsiębiorców rzetelne źródło informacji niezbędnych do analizy trendów sprzedażowych, a tym samym do planowania strategii biznesowej. Cieszymy się z podjętej współpracy. Dzięki udziałowi MediaMarkt w tym projekcie opracowania Key Account Data Reporting będą jeszcze lepiej odzwierciedlały aktualną sytuację na polskim rynku elektroniki użytkowej – powiedział Marcin Rosati, prezes zarządu MediaMarktSaturn Polska.
Raporty Key Account Data Reporting oferowane przez GfK zawierają szczegółowe informacje na temat wyników biznesowych konkurencyjnych marek na poziomie SKU dla pełnej kategorii. Ponadto wspomniane raporty umożliwiają porównywanie benchmarków zawartych w raportach POS GfK, czyli na podstawie uspójnionych danych z jednego źródła, uznawanego za obowiązującą „walutę” dla całości rynku. Według analityków GfK projekt Key Account Data Reporting jest dla producentów oraz MediaMarkt idealnym narzędziem strategicznym, które pozwoli im zmaksymalizować ROI.
Analizy Key Account Data Reporting są dostępne w trybie miesięcznym na rynkach Austrii, Belgii, Niemiec, Grecji, Węgier, Włoch, Luksemburga, Holandii, Polski, Portugalii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii i Turcji.
Dołącz do dyskusji: Gfk wzbogaca raporty o dane sprzedażowe MediaMarkt