SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Globalne wydatki reklamowe 5 proc. w górę. W Polsce wzrost będzie wyższy

Globalne wydatki na reklamę wzrosną o 5 proc. w 2024 rokui osiągną 754,4 mld dolarów. Według prognoz w tym roku rynek reklamowy w Polsce będzie się rozwijał w stabilnym tempie 7,3 proc. i osiągnie wartość 2,8 mld dolarów - informuje grupa reklamowa Dentsu. 

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Zgodnie z najnowszymi prognozami dentsu Global Ad Spend Forecasts, w 2024 roku rynek reklamowy w Polsce będzie się rozwijał w stabilnym tempie 7,3% i osiągnie wartość 2,8 mld dolarów. Choć Polska spodziewa się stabilizacji gospodarczej, reklamodawcy w dalszym ciągu będą bardzo ostrożni w wydatkach na reklamę, a ożywienie na rynku reklamowym nie będzie zauważalne od razu. Wzrost może zostać spowolniony przez nieprzewidywalne wydarzenia gospodarcze i polityczne.

- Na polskim rynku reklamowym widać większy optymizm niż w poprzednim roku, jednak reklamodawcy nadal pozostają ostrożni, dlatego na efekty zwiększonych wydatków na reklamę, będziemy musieli jeszcze poczekać - podkreśla Nicolette Senye, media practice lead, dentsu Polska. - Rynek reklamowy będzie napędzany przez trzy główne trendy, zwiększone inwestycje na innowacje, rozwój cyfrowy oraz duże wydarzenia sportowe. W 2025 roku i kolejnych latach oczekujemy, że polski rynek reklamowy będzie się rozwijał w stabilnym, choć umiarkowanym tempie - podsumowuje Senye.

Kanały cyfrowe nadal liderem wzrostów

Wzrost wydatków w mediach cyfrowych w 2023 roku sięgnął 12,5 proc., czyli o prawie 4 proc. więcej niż ostatnia prognoza. W tym roku digital powinien osiągnąć wzrost na poziomie 10 proc. Banery display zaliczą wzrost na poziomie 5,7 proc. Najszybciej rozwijającym się sektorem cyfrowym jest wideo online, jego przewidywany wzrost w 2024 roku jest bardzo wysoki: wynosi 14 proc.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Dentsu prognozuje, że wydatki na reklamę wzrosną o 5 proc. na całym świecie w 2024 roku (śródroczna aktualizacja badająca główne zmiany w wydatkach na reklamę według geografii i kanałów medialnych na 56 rynkach). Do końca roku na całym świecie zostanie wydanych 754,4 miliarda dolarów. Przewiduje się, że same wybory prezydenckie w USA będą odpowiadać za około jedną trzecią (11 miliardów dolarów) przyrostowych wydatków na reklamę w 2024 roku.

Z perspektywy kanałów, raport dentsu Global Ad Spend Forecasts 2024 podkreśla, że oczekuje się, że kanał cyfrowy pozostanie najszybciej rozwijającym się kanałem na poziomie 7,4 proc., osiągając 449,3 mld dolarów i 59,6 proc. globalnych wydatków na reklamę. 

Dołącz do dyskusji: Globalne wydatki reklamowe 5 proc. w górę. W Polsce wzrost będzie wyższy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl