SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google, Facebook i YouTube na czele polskiego internetu, mocno w gorę OLX.pl, Polki.pl i otoMoto.pl (TOP50 serwisów)

Zdecydowanie najpopularniejszymi stronami w polskim internecie są niezmiennie Google, Facebook i YouTube. W marcu duże wzrosty zasięgu w skali miesiąca osiągnęły m.in. OLX.pl, Polki.pl, otoMoto.pl i Komputerswiat.pl, a spore spadki zanotowały Bet-at-home.com i Gry.pl.

W marcu br. serwis Google.pl na komputerach PC odwiedziło 20,86 mln polskich internautów (realnych użytkowników), co oznacza 95,08 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju - wynika z danych z badania gemiusAudience. W porównaniu z lutym (który w br. miał dwa dni mniej niż marzec) zasięg strony wzrósł o 2,04 pkt proc. (zmiana liczby użytkowników jest mniej miarodajnym wskaźnikiem, ponieważ w każdym miesiącu nieco inaczej jest szacowana łączna liczba wszystkich polskich internautów). Z kolei Google.com zanotowało w zeszłym miesiącu 14,65 mln polskich użytkowników i 66,78 proc. zasięgu.

Między dwoma domenami Google znalazły się Facebook i YouTube. Pierwszy portal miał 17,27 mln użytkowników i 78,7 proc. zasięgu, po niewielkim spadku (o 0,28 pkt proc. zasięgu) w skali miesiąca, a drugi - 16,83 mln użytkowników i 76,7 proc. zasięgu (po wzroście o 1,18 pkt proc.).

Niżej znalazły się najpopularniejsze polskie portale: Onet.pl (z 13,42 mln użytkowników), Allegro.pl (11,86 mln) i WP.pl (11,41 mln). Wszystkie osiągnęły znaczne wzrosty zasięgu: Onet zyskał 7 proc., Allegro - 9,17 proc., a WP - 9 proc.

Zasięg OLX.pl zwiększył się w skali miesiąca o 13,11 proc. (serwis zyskał ponad milion użytkowników), a w przypadku Gazeta.pl - o 11 proc. (o ponad 710 tys. użytkowników). Jeszcze wyższe procentowe wzrosty zasięgu zanotowały otoMoto.pl (o 15,63 proc.), Dobreprogramy.pl (o 15 proc.), TVN24.pl (o 14,86 proc.), Chomikuj.pl (o 18 proc.), Polki.pl (o 22,61 proc.), ABCzdrowie.pl (o 14,85 proc.) i Komputerswiat.pl (o 18,83 proc.).

Oprócz Facebooka spadki zasięgów zanotowały natomiast Bet-at-home.com (o 8,28 proc.), Orange.pl (o 5,46 proc.), Gry.pl (o 7,38 proc.) i Play.pl (o 4,5 proc.).

TOP50 domen, z których najwięcej polskich internautów korzysta na komputerach

(gemiusAudience)

lp.

domena

marzec 2016

luty 2016

użytkownicy (real users)

zasięg

użytkownicy (real users)

zasięg

1

google.pl

20 862 455

95,08%

20 446 317

93,04%

2

facebook.com

17 266 947

78,70%

17 453 438

79,42%

3

youtube.com

16 828 162

76,70%

16 596 554

75,52%

4

google.com

14 651 592

66,78%

14 297 495

65,06%

5

onet.pl

13 423 050

61,18%

12 567 386

57,19%

6

allegro.pl

11 861 060

54,06%

10 882 008

49,52%

7

wp.pl

11 407 795

51,99%

10 480 538

47,69%

8

wikipedia.org

9 561 432

43,58%

9 405 118

42,80%

9

olx.pl

9 101 765

41,48%

8 058 706

36,67%

10

interia.pl

8 200 681

37,38%

7 554 848

34,38%

11

gazeta.pl

7 263 653

33,10%

6 551 781

29,81%

12

blogspot.com

6 647 637

30,30%

6 533 425

29,73%

13

ceneo.pl

6 158 469

28,07%

5 635 700

25,65%

14

cda.pl

5 583 343

25,45%

5 287 582

24,06%

15

o2.pl

5 292 449

24,12%

5 200 433

23,67%

16

money.pl

4 900 732

22,34%

4 631 087

21,07%

17

filmweb.pl

4 859 557

22,15%

4 673 788

21,27%

18

fakt.pl

4 658 119

21,23%

4 443 603

20,22%

19

otomoto.pl

4 448 263

20,27%

3 851 399

17,53%

20

bet-at-home.com

4 447 566

20,27%

4 856 155

22,10%

21

bet365.com

4 445 714

20,26%

4 032 749

18,35%

22

dobreprogramy.pl

4 333 725

19,75%

3 773 979

17,17%

23

microsoft.com

4 186 719

19,08%

4 074 230

18,54%

24

tvn24.pl

3 901 553

17,78%

3 402 045

15,48%

25

orange.pl

3 871 582

17,65%

4 103 774

18,67%

26

ipko.pl

3 859 170

17,59%

3 581 377

16,30%

27

poradnikzdrowie.pl

3 849 945

17,55%

3 663 461

16,67%

28

twitter.com

3 834 430

17,48%

3 561 044

16,20%

29

chomikuj.pl

3 618 702

16,49%

3 070 726

13,97%

30

wyborcza.pl

3 611 497

16,46%

3 530 272

16,06%

31

zumi.pl

3 549 971

16,18%

3 261 181

14,84%

32

polki.pl

3 520 908

16,05%

2 875 963

13,09%

33

betclic.com

3 513 564

16,01%

2 926 005

13,32%

34

gry.pl

3 466 528

15,80%

3 749 727

17,06%

35

vod.pl

3 444 347

15,70%

3 146 331

14,32%

36

naszemiasto.pl

3 281 029

14,95%

2 938 372

13,37%

37

abczdrowie.pl

3 275 346

14,93%

2 857 753

13,00%

38

tvp.pl

3 233 474

14,74%

-

-

39

play.pl

3 209 002

14,63%

3 366 780

15,32%

40

ingbank.pl

3 112 069

14,18%

2 809 898

12,79%

41

komputerswiat.pl

3 087 043

14,07%

2 601 777

11,84%

42

infor.pl

3 044 999

13,88%

2 876 189

13,09%

43

se.pl

2 942 801

13,41%

2 722 602

12,39%

44

panoramafirm.pl

2 925 366

13,33%

2 656 072

12,09%

45

ask.com

2 909 036

13,26%

3 096 468

14,09%

46

zalukaj.com

2 705 846

12,33%

2 585 462

11,77%

47

mbank.pl

2 702 032

12,31%

-

-

48

zadane.pl

2 687 906

12,25%

-

-

49

adobe.com

2 619 616

11,94%

-

-

50

instagram.com

2 589 910

11,80%

-

-

Dołącz do dyskusji: Google, Facebook i YouTube na czele polskiego internetu, mocno w gorę OLX.pl, Polki.pl i otoMoto.pl (TOP50 serwisów)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Jak zwykle mondre porównanie. Jak sprzedaż chleba do sprzedaży autobusów!
odpowiedź
User
eryk
onet i wp mają tyle wejść bo ludzie mają tam pocztę e-mail
odpowiedź
User
pavv
Znowu mondre badania. To tak jakby porównywać sprzedaż chleba do sprzedaży autobusów!
odpowiedź