Google dalej zarabia rekordowo. Ponad 10 proc. więcej z reklam
Koncern Alphabet, do którego należy Google, w zeszłym kwartale wyrównał swój rekordowy zysk netto - 23,6 mld dolarów. Jego przychody zwiększyły się o 14 proc., natomiast biznes reklamowy urósł w nieco słabszym, ale też dwucyfrowym tempie.
Przychody Alphabetu sięgnęły w zeszłym kwartale 84,74 mld dolarów, co wobec 74,6 mld rok wcześniej daje wzrost o 14 proc. (bez uwzględnienia zmian kursów walut dynamika wyniosła 15 proc.). Wyższe wpływy koncern wypracował tylko w czwartym kwartale ub.r. (czwarty kwartał to zawsze najintensywniejszy sprzedażowo i reklamowo okres) - 86,31 mld dolarów.
Mniej z sieci reklamowej Google’a
Biznes reklamowy w zeszłym kwartale przyniósł firmie 64,62 mld dolarów, o 11,1 proc. więcej niż przed rokiem. To efekt wzrostu wpływów z reklam w wyszukiwarce Google i pokrewnych usługach (z 42,63 do 48,51 mld dolarów) oraz na YouTubie (z 7,66 do 8,66 mld). Natomiast przychody z sieci reklamowej Google nieco zmalały - z 7,85 do 7,44 mld dolarów.
CZYTAJ TEŻ: Google zmienia zdanie ws. ciasteczek w Chrome
Sprzedaż subskrypcji, dostępu do platform i sprzętu oferowanego przez Google poszła w górę z 8,14 do 9,31 mld dolarów, zaś biznes chmurowy Google Cloud - z 8,03 do 10,353 mld.
Z kolei koszty pozyskania ruchu na platformy koncernu zwiększyły się z 12,54 do 13,39 mld dolarów.
Rekordowy zysk Alphabetu
Na poziomie operacyjnym zysk Alphabetu poszedł w górę z 21,84 do 27,42 mld dolarów, a marża - z 29 do 32 proc. Zysk netto zwiększył się natomiast z 18,37 do 23,62 mld dolarów, a w przeliczeniu na akcję - z 1,44 do 1,89 dolara.
Koncern znów osiągnął rekordową zyskowność. W pierwszym kwartale br. zanotował 23,66 mld dolarów zysku netto (też 1,89 dolara w przeliczeniu na akcję), zaś w czwartym kwartale ub.r. - 20,69 mld dolarów (1,64 dolara na akcję).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wyniki Alphabetu okazały się lepsze od średniej prognoz analityków zebranych przez platformę LSEG: 84,19 mld dolarów przychodów i 1,84 dolara zysku na akcję. Z kolei analitycy ankietowani przez StreetAccount spodziewali się 8,93 mld dolarów wpływów reklamowych YouTube’a, 10,2 mld dolarów z Google Cloud i 13,54 mld dolarów kosztów pozyskania ruchu.
Zaraz po publikacji wyników z drugiego kwartału akcje Alphabetu drożały w handlu posesyjnym o ponad 1 proc. Przez minione 12 miesięcy kurs koncernu zyskał 50,6 proc., z czego o 30,6 proc. od początku stycznia br.
Dołącz do dyskusji: Google dalej zarabia rekordowo. Ponad 10 proc. więcej z reklam