Google upraszcza system reklamowy YouTube’a, zablokuje DoubleClick Ad Exchange
Koncern Google poinformował, że od 2016 roku nie będzie można zamawiać reklam na YouTubie poprzez system DoubleClick Ad Exchange (AdX). - Skupimy się na platformach wykorzystywanych przez większość naszych partnerów - zapowiada Neal Mohan, wiceprezes Google.
Na firmowym blogu Neal Mohan wyjaśnił, że obecnie najpopularniejszy format TrueView, wykorzystywany przez 85 proc. reklamodawców YouTube’a jest kupowany przede wszystkim na automatycznej platformie DoubleClick Bid Manager (DBM), natomiast AdX jest używany przez nie więcej niż 5 proc. klientów.
- Chcemy skupić się w jak największym stopniu na rozwiązaniach, które wykorzystuje zdecydowana większość naszych partnerów - podkreślił Mohan, który w Google odpowiada za dział Display & Video Advertising. - Dlatego z końcem bieżącego roku zakończymy wsparcie sprzedaży reklam na platformie DoubleClick Ad Exchange.
Według dziennika „The Wall Street Journal” zapowiedź Google’a może wywołać spore zamieszanie w branży. Wielu reklamodawców odczyta bowiem taką decyzję jako nacisk na partnerów ze strony internetowego giganta i zmuszenie ich do korzystania wyłącznie z rozwiązań wskazanych przez Google.
Dołącz do dyskusji: Google upraszcza system reklamowy YouTube’a, zablokuje DoubleClick Ad Exchange