Gracze w GTA mogą zaszczepić swoje postacie przeciwko Covid-19
Firma Pfizer rozpoczęła w Brazylii akcję popularyzującą szczepienia przeciw Covid-19. W ramach projektu gracze mogą zaszczepić swoje wirtualne postacie w jednym z tytułów osadzonych w świecie Grand Theft Auto.
Pod względem skutecznej ochrony przed Covid-19 Brazylia ma jeszcze sporo do zrobienia. Według oficjalnych danych w tym kraju obecnie 61 proc. populacji jest zaszczepionych w pełni, zaś 77 proc. mieszkańców kraju otrzymało co najmniej jedną dawkę szczepionki.
Szczepienia w GTA
Aby spopularyzować ideę szczepień w Brazylii rozpoczęto nietypową kampanię. Gracze w popularną grę Grand Theft Auto (GTA) w Brazylii mogą teraz zaszczepić swoje wirtualne postacie.
Czytaj także: „Cyberpunk 2077” hitem na PlayStation 4, akcje CD Projekt w górę
Chcąc dotrzeć do młodych ludzi i zachęcić ich do szczepień przeciwko koronawirusowi, Pfizer Brazil zwrócił się do Grand Theft Auto RolePlay (GTA RP), zmodyfikowanej przez użytkowników wersji gry, i wraz a agencjami Ogilvy Brazil i Druid stworzył wyzwanie z hashtagiem #InGameVaccine.
W ramach specjalnej misji gracze mogą zaszczepić swoje postacie w jednym z ośrodków firmy Pfizer osadzonych w grze Cidade Alta, największym i najchętniej oglądanym serwerze GTA RP w Ameryce Łacińskiej.
Następnie uczestnicy akcji mogą opublikować na Instagramie lub Twitterze zdjęcie z hashtagiem kampanii, które pokazuje, że otrzymali co najmniej jedną dawkę szczepionki w prawdziwym życiu, aby zapewnić swoim postaciom większą ochronę w grze. Specjalny niebieski opatrunek na ramieniu awatara będzie symbolizował wirtualne szczepienie.
Przekonać sceptyków
- Z codzienną widownią na poziomie ponad 6 mln wyświetleń na różnych platformach, jesteśmy zobowiązani do przynoszenia nie tylko rozrywki, ale także wiedzy i świadomości dla tych, którzy oglądają naszych twórców i streamerów lub grają na naszej platformie - zaznaczył Paulo Benetti, dyrektor generalny firmy Outplay, która jest właścicielem serwera Cidade Alta.
Czytaj także: Czwarta fala Covida zmiecie kinowe premiery? „Skutki byłyby dewastujące”
Kampania jest najnowszym przykładem agencji i marek, które próbują zachęcić do szczepień. Agencja Fitzco z siedzibą w Atlancie stworzyła niedawno linię towarów dla proszczepionkowców, aby zachęcić do szczepień przeciwko Covid-19, podczas gdy Tesco niedawno wyemitowało reklamę, w której Święty Mikołaj chwalił się swoim statusem zaszczepionego.
W kampanii Pfizera wykorzystano również największych brazylijskich influencerów gamingowych i streamerów Twitcha, w tym Piuzinho, Gabepeixe, Taspio i Babi.
- Jesteśmy dumni, że możemy opracować bezprecedensową kampanię w zakresie zdrowia publicznego we współpracy z wiodącą marką w walce z pandemią, jaką jest Pfizer - podkreślił Felix Del Valle, chief creative officer w Ogilvy Brazil. - #InGameVaccine komunikuje się bezpośrednio z Generacją Z, zachęcając ją do zadbania o szczepienia chroniące najskuteczniej przed Covid-19.
Dołącz do dyskusji: Gracze w GTA mogą zaszczepić swoje postacie przeciwko Covid-19
Tak jak w życiu: poczucie nieśmiertelności i iluzoryczną czapkę niewidkę w razie konfrontacji z funkcjonariuszami reprezentującymi aparat państwowy czy farmaceutyczny.