GroupM w Polsce wróciła do zysku, ma 60 pracowników więcej
Agencja mediowa GroupM (należy do koncernu WPP) w ub.r. zwiększyła przychody o 19 proc. do 804,87 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 2,51 mln zł straty do 19,43 mln zł zysku. Zatrudnia prawie 300 pracowników.
Przychody GroupM z usług reklamowych wzrosły z 628,97 do 744,91 mln zł, a z pozostałych - z 47,64 do 59,97 mln zł. Agencja zdecydowaną większość wpływów wypracowuje z usług dla innych podmiotów z koncernu WPP, rok do roku zwiększyły się one z 655,14 do 781,98 mln zł.
W ub.r. przychody od EssenceMediacom Poland wyniosły 245,85 mln zł, od Wavemakera - 194,16 mln zł, od Mindshare Polska - 132,39 mln zł, od The & Partnership - 64,35 mln zł, od Mets - 49,03 mln zł, a od The Media Insight Polska - 25,78 mln zł.
- W 2022 roku grupa agencji mediowych utraciła kilku kluczowych klientów, w których miejsce pozyskano nowych, w tym zlecenia z rynków zagranicznych na prowadzenie scentralizowanych działań w obszarze mediów kupowanych w modelu programatycznym - opisano w jej sprawozdaniu.
Agencja wyliczyła, że w ub.r. m.in. jako pierwszy dom mediowy w Polsce wdrożył kompleksową ofertę reklamy adresowalnej pod marką Finecast, usługę Nexus Commerce skupioną na wspieraniu klientów w działaniach sprzedażowych oraz rozwijała we współpracy z partnerami mSpark - akcelerator start-upów z obszaru technologii marketingowych.
Działalność operacyjna GroupM kosztowała w ub.r. 780,34 mln zł, o 19,5 proc. więcej niż przed rokiem.
Koszty usług obcych zwiększyły się z 606,45 do 720,46 mln zł, wynagrodzeń - z 35,19 do 43,89 mln zł, a ubezpieczeń i innych świadczeń pracowniczych - z 7,02 do 9,12 mln zł. Średnioroczna liczba pracowników agencji w ub.r. wynosiła 295, wobec 234 przed rokiem.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Pozostałe wpływy operacyjne GroupM podskoczyły z 71,2 tys. do 1,04 mln zł, a przychody finansowe zmalały z 3,91 do 2,05 mln zł. Zyskowność agencji poprawiło to, że jej bilansu nie obciążył żadne znaczący odpis, dzięki czemu koszty finansowe skurczyły się z 25,54 do 2,07 mln zł.
W efekcie zysk operacyjny wzrósł z 23,82 do 24,68 mln zł, a wynik netto - z 2,51 mln zł straty do 19,43 mln zł zysku.
Bezpośrednio udziałowcami GroupM są holenderskie spółki Berkeley Square Holding (ma 13 099 walorów) i Cavendish Square Holding (ma jeden udział).
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Dołącz do dyskusji: GroupM w Polsce wróciła do zysku, ma 60 pracowników więcej