Grupa K2 z 29 mln zł wpływów i 4,1 mln zł zysku EBITDA, rekordowy kwartał Fabrity
W zeszłym kwartale grupa kapitałowa K2 według wstępnych, szacunkowych danych zanotowała 29 mln zł przychodów, 4,1 mln zł zysku EBITDA i 29 mln zł zysku operacyjnego. Firma podkreśla, że rekordowe rezultaty osiągnęła jej spółka zależna Fabrity.
W trzecim kwartale ub.r. Grupa K2 zanotowała 26,05 mln zł wpływów, 287 tys. zł straty operacyjnej i 624 tys. zł straty netto.
Natomiast w pierwszych trzech kwartałach br. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych rok do roku z 76,4 do 83,2 mln zł, wyniku operacyjnego z 2,2 mln zł straty do 5,8 mln zł zysku oraz zysku EBITDA z 3,6 do 10,9 mln zł.
W komunikacie giełdowym firma zwróciła uwagę, że jej wyniki finansowe w br. rosły także kwartał po kwartale: w pierwszym kwartale miała 27 mln zł wpływów, 3,2 mln zł zysku EBITDA i 1,5 mln zł zysku operacyjnego, a w drugim kwartale - 27,2 mln zł wpływów, 3,6 mln zł zysku EBITDA i 1,9 mln zł zysku operacyjnego.
- Po udanym pierwszym półroczu ocenialiśmy, że druga połowa roku też będzie dobra. Dziś możemy cieszyć się już z rezultatów, jakie wypracowaliśmy w trzecim kwartale. Zanotowaliśmy kolejny raz nie tylko spektakularne wzrosty w porównaniu z zeszłym rokiem, ale również poprawiamy wyniki z kwartału na kwartał. W niepewnym, pandemicznym otoczeniu stosunkowo niewielu firmom z niewielu branż udaje się zwiększać zyski, więc tym bardziej czujemy satysfakcję - komentuje Paweł Wujec, prezes K2.
„Rekordowe rezultaty Fabrity”
Grupa K2 zaznaczyła, że w zeszłym kwartale wzrost jej wskaźników finansowych „wynika w dużej mierze z rekordowych rezultatów działalności Fabrity (rozwiązania software dla biznesu) oraz podtrzymania dobrych wyników K2 Precise (agencja marketingu internetowego”.
Wskazała też na „wynika w dużej mierze z rekordowych rezultatów działalności Fabrity (rozwiązania software dla biznesu) oraz podtrzymania dobrych wyników K2 Precise (agencja marketingu internetowego)” oraz pozytywnie oceniła „efekty działań nakierowanych na maksymalne wykorzystanie możliwości rynkowych i trendów, w tym także związanych z pandemią COVID-19, w zakresie transformacji cyfrowej firm, automatyzacji ich procesów biznesowych i upowszechnienia się rozwiązań e-commerce”.
- Już na początku roku pokazaliśmy, że możemy osiągnąć dwucyfrową rentowność EBITDA. W drugim kwartale wypracowaliśmy jeszcze wyższą zyskowność przy jednoczesnym wzroście sprzedaży. Trzeci kwartał z dalszymi wzrostami udowadnia, że potrafimy długoterminowo rosnąć i generować coraz wyższą wartość dla akcjonariuszy - podkreśla Artur Piątek, wiceprezes i dyrektor operacyjny w K2.
- Perspektywy kolejnych okresów oceniamy racjonalnie optymistycznie, mając na uwadze - tak jak dotychczas – czynniki ryzyka związane z niestabilnością otoczenia rynkowego, ze zmianami kondycji niektórych klientów. Wypracowanie tak wysokiej rentowności, jak w III kwartale i dalszy wzrost w trzycyfrowym tempie mogą być utrudnione przez ograniczenia, jakie stwarza środowisko pandemii i wysoka baza porównawcza, wynikająca z wypracowanych w tym roku bardzo dobrych wyników - zaznacza Artur Piątek.
Swój pełny raport finansowy za miniony kwartał firma przedstawi 19 listopada.
Do Grupy K2 oprócz K2 Precise i Fabrity należą agencja marketingowa K2 i oferujące usługi zakresu chmury obliczeniowej Oktawave. W pierwszej połowie br. grupa osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 7,6 proc. do 54,21 mln zł oraz wyniku netto z 1,57 mln zł straty do 2,2 mln zł zysku. Z jej segmentów operacyjny tylko ten agencyjny zanotował spadek wpływów i stratę netto.
W drugiej połowie października spółka K2 przedstawiła założenia planu motywacyjnego dla menedżerów, w ramach którego będzie mogła przydzielić członkom swojego zarządu do 150 tys. akcji.
Dołącz do dyskusji: Grupa K2 z 29 mln zł wpływów i 4,1 mln zł zysku EBITDA, rekordowy kwartał Fabrity