Grupa Netsprint przejmuje WhitePress, chce wejść na zagraniczny rynek content marketingu
Grupa Netsprint przejęła 70 proc. udziałów w spółce WhitePress zajmującej się działaniami w segmencie treści sponsorowanych. - Nasza wspólna oferta obejmie pełen zakres działań content marketingowych, także poza granicami Polski - zapowiada Artur Banach, CEO Grupy Netsprint.
Wartości transakcji nie ujawniono, w ramach wykupu 70 proc. udziałów WhitePress będzie prowadzić wspólne działania wraz z ContentStream, należącą do Grupy Netsprint siecią content marketingu.
WhitePress to startup z Bielska-Białej, który w ciągu trzech lat stał się wiodącą na polskim rynku firmą w obszarze dystrybucji treści sponsorowanych. Platforma umożliwia tworzenie i publikację treści (artykułów eksperckich i infografik) w zautomatyzowany sposób w ponad 3,3 tys. serwisach w Polsce, w tym na powierzchniach premium. Korzysta z niej stale 1,5 tys. agencji marketingowych i klientów końcowych. W 2016 r. klienci WhitePress opublikowali poprzez platformę ponad 50 tys. artykułów, infografik lub informacji prasowych.
Jak dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl, po przejęciu WhitePress w firmie nie zajdą żadne znaczące zmiany personalne, spółka będzie też działać nadal samodzielnie w ramach struktur Grupy Netsprint. - Cieszy nas fakt, że do działań content marketingowych coraz częściej podchodzi się w sposób strategiczny i zintegrowany - podkreśla Artur Banach, CEO Grupy Netsprint. - Dzięki połączonym z WhitePress siłom będziemy mogli kompleksowo wspierać naszych partnerów biznesowych: z jednej strony wydawców, a z drugiej domy mediowe i agencje interaktywne oraz marketerów bezpośrednich. Nasza wspólna oferta obejmuje pełny zakres działań content marketingowych – od tworzenia strategii, poprzez produkcję treści, aż do jej precyzyjnej, skutecznej dystrybucji w oparciu o big data.
Po przejęciu na content marketingową platformę należącą do Grupy Netsprint składają się sieci ContentStream, WhitePress i wprowadzone kilka tygodni temu rozwiązanie Influencer Marketing. Według zapowiedzi kierownictwa Netsprint w 2017 r. firma zamierza zaoferować swoje usługi na rynkach zagranicznych, głównie w regionie europejskim.
Przejęcie WhitePress to ostatnio kolejna akwizycja dokonana przez Grupę Netsprint. W listopadzie br. kupiła ona 80 procent udziałów w Adrino, polskiej sieci reklamy mobilnej. Na 2017 r. planuje kolejne przejęcia na rynku reklamowym.
Dołącz do dyskusji: Grupa Netsprint przejmuje WhitePress, chce wejść na zagraniczny rynek content marketingu